Turski Arçelik širi poslovanje u Hrvatskoj. Njegov brend Grundig, nakon iznimnog rasta u posljednje tri godine, od travnja je u ponudu u Hrvatskoj uvrstio cjelokupnu ponudu bijele tehnike.
Grundig je posebno uspješan u hotelskim poslovima. Od početka godina ugovorio ih je sedam, a prethodno ih je dogovorio 40. Na Grundigovu konferenciju u Zagreb, na kojoj su najavili širenje, doputovala je direktorica prodaje za srednju i istočnu Europu Arçelika Handan Abdurrahmanoglu. Poslovni dnevnik razgovarao je s njom o planovima Arçelika na hrvatskom tržištu, kao i o tome postoji li interes za lokalni brend Končar – Kućanske aparate, čijih je 74 posto udjela upravo stavljeno na prodaju.
Zašto ste odlučili baš sada ući na hrvatsko tržište s Grundigovom bijelom tehnikom? Kriza još nije popustila.
Grundig je prije 70 godina počeo proizvoditi smeđu tehniku. Sam Arçelik to je učinio deset godina kasnije, 1955., s bijelom tehnikom. Uvijek smo to radili u pravo vrijeme. Svjesni smo krize u Hrvatskoj. No, kriza je prilika. Grundig kao brend u Hrvatskoj stoji jako dobro zahvaljujući tome što kvalitetom i cijenom potrošačima komuniciramo da smo pametan odabir. Ne samo po kvaliteti nego i po cijeni. Zato vjerujem da je trenutak jako dobar za korak dalje. Hrvatska je prva u regiji u kojoj uvodimo u ponudu bijelu tehniku.
Zašto je Hrvatska prva u regiji gdje širite taj segment ponude, gdje ste još pozicionirani?
U Hrvatskoj imamo jako dobre rezultate i ovdje su nas kupci jako dobro prepoznali. Skočili smo na drugo mjesto po prodaji televizora s tržišnim udjelom od 20 posto. Dijelom je to zato što je Grundig izvorno njemački brend potrošačke elektronike. Arçelik ga je prije nekoliko godina preuzeo i ostali smo iznimno jaki u Hrvatskoj, Njemačkoj, nordijskim i još nekim europskim državama. Štoviše, otkako smo preuzeli Grundig, prodaja televizora u osam je godina skočila sa sedam posto na 20 posto tržišnog udjela. Utrostručili smo tržišni udjel i zato vjerujem da ćemo postići i dobre rezultate s Grundigovom bijelom tehnikom.
Arçelik ima 14 tvornica u Turskoj, EU i diljem svijeta, dio ste KOC grupe. U Hrvatskoj ne posluje tako mnogo turskih tvrtki, pa kako vi vidite ovo tržište?
Ako Grundig promatramo kao jedan od Arcelikovih brendova u okviru KOC grupe, dovoljno je reći da je ta grupa najveći konglomerat u Turskoj. KOC grupa je ujedno jedna od 250 najvećih kompanija na svijetu prema časopisu Fortune. Bavi se energetikom, financijama i potrošačkom elektronikom. Arçelik je ponajprije uspješna europska visokotehnološka tvrtka. Tržištima pristupamo tako da gradimo lokalne brendove i lokalne priče. Primjerice, Grundig je poznat brend u Njemačkoj. S brendom Defy poznati smo u Južnoj Africi, a s Arcticom u Rumunjskoj. Uvijek se trudimo lokalizirati i postati lokalna kompanija. Ukupno Arçelik ima 25 tisuća zaposlenih, 14 tvornica u pet različitih zemalja i prodaju u 25 država.
U Hrvatskoj je upravo objavljen natječaj za prodaju 74% Končara – Kućanskih aparata. Jeste li zainteresirani za tu akviziciju?
Trenutačno ne tražimo nove prilike u Europi jer smo se već pozicionirali na europskim tržištima, tako da nam ni potencijalna akvizicija u Hrvatskoj nije u fokusu. Promičemo globalan pristup.
Kako ste se pozicionirali na europskim tržištima?
Arçelik je treći najveći proizvođač potrošačke elektronike u Europi. Imamo niz brendova. Grundig je drugi po prodaji televizora u Hrvatskoj. S brendom Beko smo drugi ukupno u prodaji tehnike u Hrvatskoj i Sloveniji. Beko je usto drugi najprodavaniji brend tehnike u Europi. Prvi je u Britaniji i Poljskoj. U Turskoj je drugi, a ispred njega je također naš brend Arçelik. Naš brend Arctic je prvi u Rumunjskoj, a s brendom Defy smo prvi u Južnoj Africi. U posljednjih pet godina Arçelik je sa svojim brendovima najbrže rastući proizvođač bijele tehnike u Europi.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Budući da Turska nije članica EU, gdje je tu zaštita od robe trećih zemalja??
…eh,da je pravog Sultana u Hrvatskoj pitanje je dal bi ste rekli da ne želite Končarevu…[emo_zloban]
Uključite se u raspravu