Kad su potkraj siječnja prekinuti razgovori između Ministarstva prometa i rumunjske grupacije Grampet o privatizaciji HŽ Carga, kao jedan od velikih problema navodio se prevelik broj Cargovih zaposlenika, od kojih su mnogi zaštićeni od otkaza jer su bivši branitelji.
Naime, 927 radnika HŽ Carga, ili 35 posto ukupna broja zaposlenih, ima status hrvatskoga branitelja, a to im, prema sporazumu između Uprave te tvrtke i Udruge branitelja i invalida Domovinskog rata HŽ-a iz 2007. godine, daje povlasticu da ne mogu biti proglašeni tehnološkim viškom. Isti ugovor s udrugama branitelja u HŽ-u su u razdoblju od dva tjedna potkraj kolovoza i početkom rujna 2007. godine potpisali i čelnici ostalih tvrtki iz sustava Hrvatskih željeznica: Holdinga, Infrastrukture, Putničkoga prijevoza i Vuče vlakova. Sada je u najvećim problemima HŽ Cargo, koji zapošljava ukupno 3482 radnika, a od kojih bi najmanje njih 1100 trebalo vrlo brzo dobiti otkaz, s privatizacijom, ili bez nje.
25posto
smanjit će se plaće u HŽ Cargu u prva tri mjeseca važenja kolektivnog ugovora
Iako je bilo najava da će u slučaju neprivatizacije Cargo otići u stečaj, prošloga je tjedna potpisan novi kolektivni ugovor koji bi trebao omogućiti opstanak tvrtke. Ugovor su potpisali Uprava HŽ Carga i Sindikat strojovođa Hrvatske, a odbio ga je potpisati Sindikat željezničara Hrvatske, koji je u petak izvijestio javnost da je novi kolektivni ugovor štetan za Cargo, a u slučaju da se provedu smanjenje broja zaposlenih, najavili su prosvjed. Ugovorom je, naime, definiran način zbrinjavanja viška radnika i smanjenje ukupne mase plaće za 25 posto u prva tri mjeseca primjene. Nakon toga će se ukupna masa za plaće smanjivati za 15 posto u sljedeća tri mjeseca, odnosno za najmanje 10 posto u preostalih šest mjeseci.
Ugovoreno je i da ove godine neće biti isplaćeni regres, božićnica i uskrsnica. Usporedno s potpisivanjem kolektivnog ugovora provedene su aktivnosti vezane uz novi Pravilnik o organizaciji, kojim je predviđeno smanjenje broja zaposlenih za 804. Prema postojećim pravilima, bez obzira na stvarne kadrovske potrebe tvrtke, među njima neće biti nikoga od 927 radnika sa zaštićenim statusom branitelja. Velik broj branitelja među radnicima imaju i ostale tvrtke iz sustava Hrvatskih željeznica. HŽ infrastruktura ima ukupno 2249 radnika, a od kojih je 41,3 posto ili 928 radnika ima status branitelja. HŽ Putnički prijevoz zapošljava ukupno 2100 radnika, a iz same tvrtke navode kako oko 15 posto njihovih zaposlenika, oko 315 radnika, ima braniteljski status.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.a što je te 2007 kad se sklapao taj sporazum branitelja i uprave radilo onih 65% koji su tim sporazumom stavljeni na listu za odstrel?
U Hrvatskoj vecina ljudi nije svjesna da svi benifiti koje politicari djele idu iz njihovog dzepa i na njihovu stetu.
[/quote]
Kupovali su se glasovi na taj način, po dokle ide, ide.
[/quote]
nije to tako jednostavno. mogli su kupiti glasove tih 35% ali bi u normalnim okolnostima morali izgubiti glasvove onih 65% koje su nasanjkali. zapravo se vjerojatno radilo o tome da su tih 65% popušili priču sindikata da je to samo prvi korak i da će za koju godinu svi dobiti tu zaštitu. pa su oni to podržali i naravno popušili. ponzijeva shema, ništa drugo.
a što je te 2007 kad se sklapao taj sporazum branitelja i uprave radilo onih 65% koji su tim sporazumom stavljeni na listu za odstrel?
U Hrvatskoj vecina ljudi nije svjesna da svi benifiti koje politicari djele idu iz njihovog dzepa i na njihovu stetu.
[/quote]
Kupovali su se glasovi na taj način, po dokle ide, ide.
Da li isto vrijedi za Petrokemiju? [emo_naivan]
Jesu to crveni kmeri potpisali takve kolektivne ugovore ili su to ucinili hrvatski domoljubi?
Uključite se u raspravu