“Da bi nam 2021. godina započela što bolje, napravili smo ono što znamo raditi najbolje – otputovali smo u Tursku! Ugodni domaćini, divno vrijeme i preukusna hrana učinili su ovo putovanje posebnim. Toliko volimo putovati u Kapadokiju da putovanje ponavljamo i 7. veljače, 12. veljače i 3. ožujka.”
Ovo je najava agencije Jungle Tribe Hrvatska na društvenim mrežama objavljena prije nekoliko dana, uz fotografiju nasmiješenih lica putnika u zrakoplovnoj kabini.
Gotovo u dan poklopila se s vapajem nacionalne udruge agencija, koja pak traži da im se rad i formalno zabrani, kako bi mogli dobiti potpore za likvidnost, jer im je zbog okolnosti posve zaustavljen promet. Kao, uostalom, i većini organizatora putovanja širom svijeta.
Iako Jungle Tribe dijeli istu sudbinu na tržištu putovanja, ipak iskaču iz prosjeka. Uspjeli su u apokaliptičnoj 2020. realizirali oko 20 polazaka na daleke destinacije s ukupno oko 250 putnika, te 40 polazaka unutar Hrvatske s otprilike 550 putnika.
Od destinacija izvan Hrvatske najpopularnije su bile Turska i Zanzibar, a unutar Hrvatske su to bile planinarske ture i jedrenja.
Trenutno imaju grupe na Zanzibaru, na Maldivima, a puni su im i naredni polasci za Meksiko, Zanzibar, Rio de Janeiro. Radi se o regionalnoj agenciji koja radi 14 godina, a ima poslovnice u Zagrebu, Beogradu, Sarajevu i Skoplju. Fokus su im daleke destinacije.
Korona je desetkovala i njihov rad, što će se odraziti na ukupan broj zaposlenih i iznos prihoda. Prije korone agencija je imala oko 50 grupa mjesečno, otkriva nam Maja Kovačić, direktorica Jungle Tribe Hrvatska, agencije koja je na tržištu od 2012. No, iako je teško organizirati putovanja, to nije nemoguće, pokazuju iskustva ove agencije.
“Uspjeli smo se prilagoditi na vrijeme te vjerujemo da neće biti većih posljedica na poslovanje. Naša je prednost iskustvo i velika mreža partnera”.
Kada su se u ožujku krenule zatvarati granice i zračne luke, morali smo u par dana evakuirati stotine putnika diljem svijeta. Također smo iz četiri zemlje slali apele u ambasade, službene institucije, kao i pregovarali s partnerima. Imamo dugogodišnje partnere, zbog čega je lakše dogovoriti uvjete i prilagođavati se promjenama”, pojašnjava Kovačić.
Putnici Junglea su šaroliki, i tijekom epidemije je bilo studenata, umirovljenika, obitelji s djecom, mladih ljudi ljudi raznih zanimanja, od zdravstvenih djelatnika, pravnika, marketingaša, turističkih djelatnika.
Među njima je puno njihovih vjernih putnika, ali su se pojavili i novi, bilo jer su ih privukli novi programi ili sama činjenica da realiziraju putovanja, ili su ranije putovali samostalno, a sada im je potrebna sigurnost agencije. Sva su putovanja prošla u redu, nije bilo toga čemu se nisu mogli prilagoditi.
“Dogodilo se primjerice da je jedna grupa bila u Turskoj kada su tamo preko noći uveli nove mjere zatvaranja ugostiteljskih objekata i ograničavanja okupljanja.
Uspjeli smo odmah dogovoriti s partnerima u Turskoj sve alternativne izlete i organizirali sve obroke preko dostave, tako da putnici nisu imali nikakav stres”, navodi Kovačić.
Dodaje da njihova putovanja trenutno nisu skuplja nego inače, čak su neka bila povoljnija jer su neki partneri zbog pada potražnje spustili cijene. No, dugoročno očekuje rast cijena na čitavom tržištu putovanja, dobrim dijelom zbog porasta cijena aviokarata.
Brza reakcija
Opisuje nam kako su se organizirali na samom početku ove najveće krize u povijesti industrije putovanja.
“Kad smo shvatili kakav nas period očekuje, nismo čekali da se nešto pokrene, nego smo stvari odlučili pokrenuti sami.
Pročešljali smo sve dijelove Hrvatske tražeći male, ugrožene poduzetnike, kojima je posao također stao preko noći. Spajali smo u naše aranžmane prijevoznike, iznajmljivače, restorane, obrtnike, kako bismo svi zajedno popunili rupe koje su nastale izostankom stranih gostiju.
Sve smo napravili uz veliko istraživanje naše ogromne baze putnika i kao i uvijek, tako da smo znali da će biti interesa”, pojašnjava Kovačić. Tako su vrlo brzo izbacili niz tura u programu ‘Otkrij Hrvatsku’, bilo je tu jedrenja, avanturističkih tura, planinarenja, gastro tura, istraživanja otoka.
“Odaziv je bio odličan! Bili smo prva grupa koja je putovala u epidemiji, kada smo krenuli u istraživanje otoka Mljeta u lipnju.
Ne sjećam se kada je zadnji put bila toliko divna energija na putovanju, svjetski putnici koji su spremno dočekali da istražuju kutke svoje zemlje, otočani koji su nam se toliko razveselili, koji su zbog nas otvarali smještaje, beach barove, agencije.
Predivan je osjećaj kada vidiš da si nekome stavio osmijeh na lice i vratio vjeru da će opet sve jednom biti normalno”, priča Maja Kovačić. Štoviše, svi su toliko zadovoljni novom ponudom, da će te izlete zadržati kao stalnu ponudu.
Čim je bilo moguće putovati u inozemstvo, krenuli su sa zemljama koje nemaju nikakve posebne uvjete za ulazak, i tako su krenula putovanja prvo u Tursku, a zatim i na Zanzibar i u Meksiko u raznim aranžmanima.
Kako su putnici bili i za mjesta gdje se traži testiranje, krenuli su na Maldive, u Egipat, Brazil. “Ima puno istraživanja i činjenica koje pokazuju da su putovanja sigurna, samo se treba pridržavati svih mjera u zračnim lukama, avionima, hotelima, zemljama koje se posjećuju, baš kao što to činimo i doma”, tvrdi Maja Kovačić. Pritom putničke agencije imaju veliku ulogu.
Bez stresa
“Putnicima je puno lakše odlučiti se za putovanje kada osjećaju da imaju potporu agencije. Ne prolaze stres objave novih mjera, istraživanja koja je informacija ispravna u moru kontradiktornih, ne dobiju samo otkazani let, ne prolaze stres koji bi vjerojatno prolazili u vlastitom aranžmanu.
Vjerujem da u ovim neizvjesnim vremenima, gdje putnici imaju tisuću ‘što ako’ pitanja, jako puno znači sigurnost, profesionalnost i fleksibilnost koju pružamo”, ističe Kovačić. a kraj zaključuje kako će i ovaj izazov donijeti i neke dobre stvari – puno je mjesta na svijetu postalo previše „turistički“, svi su se bavili turizmom, i stručnjaci i oni kojima je to bilo tek toliko usput, uz velik broj loših usluga.
“Vjerujemo da nakon ove godine tržište neće više biti preplavljeno uslugama raznih kvaliteta i da će prevladati struka i iskustvo, što je ustvari dobro za sam turizam”, smatra direktorica Junglea.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu