U Eko papiru želimo 200 zaposlenih, s Divertom idemo na strana tržišta

Autor: Darko Bičak , 12. prosinac 2022. u 11:13
Mastnaku je majka iz Međimurja, a gotovo pola godine provodi u svojoj kući u Istri/I. Šoban/PIXSELL

Simon Mastnak, direktor Generali GEF-a, investicijskog fonda s tri slovenske i dvije hrvatske tvrtke u portfelju.

Eko papir iz Gole u Podravini i zagrebačka IT tvrtka Diverto među su liderima u svojim sektorima, a zajedničko im je da ih je preuzeo slovenski investicijski fond Generali GEF koji je osnovan s misijom ulaganja u slovensko i hrvatsko gospodarstvo.

Kako nam pojašnjava Simon Mastnak, direktor Generali GEF-a, fond je osnovan je krajem 2019., a glavni ulagači su Europski investicijski fond (EIF) s 25 milijuna eura kapitala te Generali grupa s 23 milijuna eura.

Ostatak od 65 milijuna eura, koliki je sada kapital Fonda, otpada na niz manjih institucionalnih i privatnih ulagača. GEF Generali ima u portfelju tri slovenske i dvije hrvatske tvrtke, uz još firmu Proteini-si koja je znatno prisutna na hrvatskom tržištu.

Iako, kako navodi Mastnak, zbog statuta i omjera koji je njime predviđen, nema trenutno planova za nove akvizicije u Hrvatskoj, imaju itekakve ambicije po pitanju Eko papira i Diverte, u kojima je Mastnak direktor, i koje žele pretvoriti u ozbiljne regionalne, a i globalne igrače.

Proteini.si i dalje posluju na tržištu RH/I. Čagalj/PIXSELL

Povezivanje sa Slovenijom
Eko papir je tvrtka koju je 1998. osnovao Darko Matošić i bavila se proizvodnjom papirne ambalaže, posebice papirnatih vrećica. Tvrtku je preuzeo sin Krešimir koji je ostao na poziciji direktora i nakon što je 2019. u nju ušao slovenski fond i bio je motor rasti firme nakon akvizicije sa strane fonda.

Kako pojašnjava Mastnak, koji za sebe kaže da je zapravo i Slovenac i Hrvat jer mu je majka iz Međimurja, a on sam gotovo pola godine provodi u svojoj kući u Istri, Eko papir je krajem 2019. imao 140 zaposlenih te 11 milijuna eura prihoda.

“U tri godine smo uložili oko10 milijuna eura u ovu tvrtku i taj ciklus investicija je pred završetkom. Sada imamo više od 180 zaposlenih te očekujemo prihod od 26,5 milijuna eura u 2022. Već za narednu je plan preći broj od 200 zaposlenih i barem postići blizu 30 milijuna eura prihoda. U 2023. nam završava i investicijski ciklus pa ćemo vidjeti hoćemo li, i u kojem obimu, krenuti u novi”, kazao nam je Mastnak.

Eko papir očekuje prihod od 26,5 milijuna eura/PD

Podravski proizvođač papirnatih ekoloških vrećica više od 95% svoje realizacije plasira u izvoz, najviše u Njemačku. U 2023. plan je premašiti magičnu brojku od milijardu vrećica. Mastnak je u Eko papiru, kao i ostalim tvrtkama u Hrvatskoj, direktor zadužen za strateški razvoj i transformaciju korporativne kulture nakon transakcije, dok operativno poslovanje prepušta ljudima iz tvrtke.

Drugi značajni biznis u našoj zemlji im je IT tvrtka Diverto, jedan od vodećih pružatelja usluga s područja informacijske sigurnosti za tvrtke, institucije i ostale organizacije. Osnovana je u Zagrebu 2007., a u sustav Generali GEF-a je od 2021.

Zbog prirode posla manja je od Eko papira, ima 45 zaposlenih, a ove godine očekuju prihod od 6,2 milijuna eura. No, zato ima puno veći potencijal za brzi rast i širenje pa je tako već, sa slovenskim partnerima, Diverto napravio joint venture koji će pružati usluge na hrvatskom, slovenskom te na globalnom tržištu.

“Kod Diverta je strategija osvajanje novih tržišta kibernetičke sigurnosti izvan RH. Početak je bio ove godine s osnivanjem joint-venture firme u Sloveniji sa partnerima T-2 i SRC, ali radimo i na ulasku na nova tržišta”, ističe slovenski menadžer.

IT tvrtka Diverto među vodećim je pružateljima usluga s područja informacijske sigurnosti za tvrtke/PD

Biznis preko vlastitih kanala
Treći biznis kojim se slovenski fond u RH bavi je tržište sportske prehrane. Fond je vlasnik firme Proteini.si koja na hrvatskom tržištu nudi sportsku prehranu preko internet prodaje, fitnesa (teretana) te do ove godine i pet specijaliziranih franšiznih prodavaonica.

“Već kod ulaska u vlasništvo Proteini.si vidjeli smo da nam hrvatsko tržište ne postiže rezultat kao ostala u regiji. Analiza je jasno pokazalo da je Proteini.si najprepoznatiji brand sportske prehrane i da ima daleko najveći broj kupaca u svim zemljama regije. Stoga smo odlučili promjeniti strategiju i aktivno samostalno ući na hrvatsko tržište.

880

milijuna vrećica očekivana je količina proizvodnje podravskog Eko papira u 2022.

Planirali smo uključiti i franšizera, ali se taj za to nije odlučio, nego je iz posla izašao prodavši firmu, zbog čega smo na neko vrijeme ostali bez vlastitih dućana u Hrvatskoj. Naši kupci pokazali su lojalnost i znatno pojačali promet preko interneta i fitnesa, a mi smo uspješno dogovorili prodaju naših proizvoda preko većine trgovačkih lanaca u Hrvatskoj.

Naša je ambasadorka postala i Matea Parlov Koštro – druga maratonka Europe, a na nogometnom SP-u organiziramo više nagradnih igra. Na instagramu smo posebno za RH osnivali novi profil heretostay s kojim želimo svim našim hrvatskim korisnicima dati jasno do znanja da ćemo i dalje biti prisutni na njihovm tržištu”.

Proteini.si imaju 3200 prodajnih lokacija po teretanama i maloprodajnim trgovinama u regiji te vlastitih 50 trgovina. Za sada u Hrvatskoj nemaju vlastitu trgovinu, no i bez toga su, navode, na većoj realizaciji prodaje u odnosu na lani. Proteni.si završit će 2023. s više od 30 milijuna eura prihoda, najavljuje Mastnak.

Komentirajte prvi

New Report

Close