Kapacitet cestovne mreže Dubrovnika nije dovoljan za količinu prometa u kontaktnoj zoni povijesne jezgre, posebno tijekom glavne turističke sezone, piše Slobodna Dalmacija. Kao jedino rješenje, a što i sama Prometna studija nalaže, nameće se sprječavanje individualnog automobilskog prometa uz poticanje javnog prijevoza i pješačkog prometa. Potrebno je razmotriti i alternativne oblike prijevoza poput tzv. urbanih eskalatora, za čiju primjenu je Dubrovnik pogodan, ali i linijski prijevoz morem na tragu gradskog projekta Dubrovačkog vaporeta.
Istaknuto je to na radnom sastanku koji je u subotu održan na inicijativu gradonačelnika Andra Vlahušića s predstavnicima Fakulteta prometnih znanosti i tvrtke Promel Projekt, inače autora Prometne studije Grada Dubrovnika. Zaključeno je da je primjenom dijela rješenja iz Prometne studije poboljšana protočnost prometa na najvećim gradskim raskrižjima, što je potvrdila i prošlogodišnja analiza brojanja prometa, dok je u nastavku naglasak stavljen na definiranje konačnog rješenja prometnog režima oko povijesne jezgre, od Ilijine glavice do Boninova.
Fakultet prometnih znanosti u suradnji s nadležnim službama Grada analizirat će ideju i izraditi cjelovito stručno rješenje novog režima prometovanja kontaktnom zonom na način da se na početku Zagrebačke ulice i na Boninovu, odnosno u Ulici Druge dalmatinske brigade uvede sustav naplate uz formiranje jedinstvenog kontrolnog centra. Ovakvo rješenje pratila bi izgradnja nove pješačke komunikacije do Pila predviđene GUP-om, novi režim prometa oko javne garaže, te reorganizacija gradskog autobusnog prometa.
S predstavnicima tvrtke Promel Projekt između ostalog razgovaralo se o izradi prometnih rješenja Vukovarske ulice i Ulice dr. Ante Starčevića. Ispitat će se i rješenje postavljanja lijevog skretača na vrhu Ulice II. Dalmatinske brigade kod vidikovca.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu