Nakon Stare Vlaške i Martićeve, na red su došle Masarykova i Preradovićeva. Kako je i najavljivano, automobili od subote više nisu dobrodošli u Masarykovoj od Gundulićeve do Tesline te u Preradovićevoj do Berislavićeve. U toj će se ulici i okrenuti dosadašnji smjer pa će pristup biti s istoka, iz Gajeve u Preradovićevu.
Nova regulacija u centru stvorit će više mjesta za bicikliste i pješake. Tako će se u Gundulićevoj, od Varšavske do Hebrangove, ukinuti jedan prometni trak i druga dva pomaknuti u sredinu kako bi se s obje strane napravilo mjesta za biciklističke trakove u dva smjera, čime će se dosadašnje staze maknuti s pločnika, piše Večernji list.
Obilježavanje biciklističkih staza planira se u fazama i na sjevernom dijelu Trga Republike Hrvatske, kao i na početnom dijelu Masarykove do Gundulićeve, gdje se namjerava uvesti samo jedan prometni trak u smjeru istoka, s obostranim biciklističkim trakama na kolniku.
Stanari i ugostitelji zadovoljni
Otvaranjem nove i dosad najambicioznije pješačke zone obilježit će se početak Tjedna mobilnosti, a paralelno s tim zagrebačka vlast namjerava u red dovesti i prometovanje dostavnih vozila, najavio je dogradonačelnik Luka Korlaet.
– U pješačku zonu moći će samo auti stanara te dostavna i interventna vozila. Sukladno tome, na snagu sutra stupa naredba o uvjetima prometovanja u središnjem dijelu grada kojom će se dodatno ograničiti promet dostavnih vozila po užoj jezgri od pet do devet ujutro te od osam do 11 sati uvečer, kao što je u svim europskim metropolama – kazao je Korlaet.
Dosad se dostava mogla u bilo kojem trenutku parkirati na bilo kojoj prometnici, na što su se često žalili i prolaznici i vozači i stanari. Svi koji na to imaju pravo, naglasio je Korlaet, do kraja rujna moraju ishoditi dozvolu za pristup vozilom u pješačku zonu jer se planira i gradnja pomičnih pilomata, odnosno stupića koji će ograničavati ulaz.
Taksisti najavljuju peticiju
Nezadovoljni su, međutim, taksisti, koji su izuzeti iz nove regulacije, stoga se najvjerojatnije više neće moći, osim u iznimnim slučajevima, parkirati u Preradovićevoj pa najavljuju peticiju. Prema novoj regulaciji skeptičan je i sudski vještak za promet Krunoslav Ormuž, piše Večernji list.
– Odluka je hrabra, a njezine ćemo učinke vidjeti u mjesecima koji slijede kada opadne intenzitet biciklističkog prometa. Neosporno je da će se promet iz pješačke zone preusmjeriti u druge ulice i da će gužve biti. Podržavam da se promet postupno miče iz centra, no treba imati mjeru. Koliko je ova odluka dobra, pokazat će vrijeme – smatra Ormuž. Njegov kolega Goran Husinec nešto je optimističniji.
– Svi europski gradovi šire pješačke zone. Uostalom, bilo je to i predizborno obećanje aktualnog gradonačelnika. Neminovno je da će automobilski promet u okolnim ulicama biti gušći, ali širenje pješačkih zona bez veće gužve u susjednim prometnicama tehnički je nemoguće. No svi se nadamo da će ljudi postupno sve više odustajati od vožnje autima i koristiti alternative pa će se gužve s vremenom smanjivati – zaključuje Husinec.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu