Za turizam će 2025. biti još jedna kompleksna godina, najviše zbog nastavka loših gospodarskih pokazatelja u za nas bitnim emitivnim zemljama, posebice Njemačkoj i Italiji. Efektu plesanja velikih EU gospodarstava po rubu recesije svjedočili smo i ove godine, koja je također bila zahtjevna što se tiče upravljanja na razini turističkih kompanija.
Nakon pandemijskih godina u kojima smo se uspjeli uspješno pozicionirati kao najbliži i najsigurniji Mediteran za velike emitivne zemlje, sada smo ušli u razdoblje u kojem kompletna mediteranska konkurencija agresivnim ponudama pokušava nadoknaditi pandemijske gubitke, i to u situaciji pojačanih geopolitičkih izazova u ovom dijelu svijeta i usporavanja velikih europskih gospodarstava.
Naši turistički djelatnici već su pokazali da znaju napraviti vrhunski rezultat u zahtjevnim, pa i kriznim uvjetima. Bitno je prihvatiti jasne poruke koje su nam svima u turizmu poslane u 2024. Moramo biti oprezni s cijenama i osigurati isporuku adekvatne vrijednosti za novac usluge koju pružamo.
I dok turističke kompanije imaju razvijene strategije upravljanja cijenama te se čak i na dnevnoj osnovi cjenovno prilagođavaju potražnji, u dijelu restoraterstva i smještaja će trebati dobro promisliti o cjenovnom pozicioniranju. Također, važno je što prije konkretnim mjerama krenuti u promjenu poslovnog modela u turizmu koji potiče izgradnju nekretnina za kraktkoročni turistički najam jer nas on vodi prema tržišnom samoubojstvu destinacija na kratki rok.
Moramo početi konkretno reagirati na sve češće pojave overturizma u špici sezone, a što je posljedica prije svega činjenice da Hrvatska sa svega 9,5% hotelskog smještaja u ukupnim kapacitetima ima višestruko najlošiju strukturu turističkih smještajnih kapaciteta na Mediteranu.
Prekomjerni turizam zahvaća sve veći broj naših obalnih destinacija. Nova zakonska rješenja prvi su korak u rješenju ključnog izazova našeg turizma, no važno je da poluče brzim i učinkovitim mjerama koje će potaknuti i nove investicije u kvalitetu turizma.