U četiri mjeseca preko LNG terminala u Omišlju prošlo 320 milijuna m3 plina

Autor: Darko Bičak , 25. travanj 2021. u 22:00
Foto: Nel Pavletić/PIXSELL

Svi dolasci brodova za prijevoz UPP-a odvijaju se prema godišnjem planu za plinsku godinu 2020./2021., kažu u LNG Hrvatska.

Situacija oko američkog protivljenja završetku plinovoda Sjeverni tok 2 i pojačane napetosti na istoku Ukrajine, kuda prolaze kontinentalni plinovodi iz Rusije za EU, su ponovno u fokus stavile sigurnost opskrbe Europe plinom.

LNG terminali su jedan od glavnih mehanizama diverzifikacije dobave plina, a tu je od ove godine prisutna i Hrvatska s LNG terminalom na Krku.

Iz tvrtke LNG Hrvatska ističu da je do kraja prošlog tjedna na terminal za ukapljeni prirodni plin (UPP) stiglo četiri broda za prijevoz UPP-a te je do sada u plinski transportni sustav Hrvatske predano 3,208 tWh, odnosno 322.625.829 m3 prirodnog plina.

“Svi dolasci brodova za prijevoz UPP-a odvijaju se prema usvojenom godišnjem planu dolaska brodova za plinsku godinu 2020./2021. koja završava 30. rujna.

U veljači nekoliko brodova za prijevoz UPP-a nije pristalo na terminal u Omišlju u zakazano vrijeme, no ne možemo komentirati razloge s obzirom na to da sve brodove angažiraju korisnici terminala, a ne LNG Hrvatska kao operator terminala za UPP.

Sami nedolazak brodova nije negativno utjecao na rad Terminala niti je imao negativne financijske posljedice za nas”, kažu nam iz LNG Hrvatska.

Učinkovit monopol

Pojašnjavaju da je ono što Europu izdvaja od ostalih glavnih regija koje uvoze UPP, poput Azije, jest konkurencija prirodnog plina transportiranog plinovodima, posebno iz Rusije, Norveške i Alžira.

UPP ima učinkovit monopol nad uvozom prirodnog plina u Aziju, prvenstveno zbog toga što nekoliko glavnih država uvoznica – Japan, Južna Koreja i Tajvan – nemaju razvijenu dobavnu plinovodnu infrastrukturu, dok Europa ima istovremeno vrlo dobro razvijenu infrastrukturu za ponovno uplinjavanje UPP-a kao i veliki uvozni kapacitet plinovoda, stvarajući konkurenciju između opskrbe UPP-om i prirodnim plinom iz plinovoda i dok i dalje uvoz prirodnog plina plinovodima iz Rusije i Norveške predstavlja najveće dobavne pravce, značajni su i uvoz UPP-a iz Katara, SAD-a, ali i iz Rusije koja također prepoznaje UPP kao važan novi izvozni pravac.

Krhen

Svi raspoloživi kapaciteti terminala su rasprodani za narednih šest plinskih godina.

Po podacima EU regulatora ACER, u 2019. godini uvoz UPP-a u zemljama Europske unije je porastao 90% u odnosu na 2018., te je UPP predstavljao 20% ukupno utrošenog prirodnog plina, što je rekordni udio.

Optimizacija portfelja

Važno je istaknuti i kako se na tržištu sve više koriste UPP kapaciteti kao kratkoročni alati fleksibilnosti, koji omogućuju optimizaciju portfelja i kratkoročni hedging cijena.

90

posto porastao je 2019. uvoz UPP-a u zemljama Europske unije

U LNG Hrvatska do kraja ove plinske godine očekuju da svi brodovi koji su najavljeni prema godišnjem rasporedu dolaska brodova, stignu na Terminal, a planovi za narednu su u izradi.

“Svi raspoloživi kapaciteti terminala su rasprodani, ne samo za narednu plinsku godinu, nego i za narednih šest plinskih godina, što potvrđuje činjenicu o konkurentnosti opskrbe s terminala i njegovu ulogu u sigurnosti opskrbe”, zaključuju iz LNG-a.

Komentirajte prvi

New Report

Close