Poslovna 2025.
Efikasnost i umjetna inteligencija

U 2025. okretanje inovacijama i efikasnijem planiranju – u fokus dolazi učinkovitost tvrtki

Ivan Bešlić, suosnivač i Chief Strategy Officer Sofascorea.

Ivan Bešlić
04. prosinac 2024. u 22:00
Ivan Bešlić, suosnivač i Chief Strategy Officer Sofascorea i predsjednik Upravnog odbora CISEx-a/PD

Za 2025. godinu prognoziram nekoliko trendova: prije svega, tvrtke će se nakon dugo vremena morati okrenuti efikasnosti. Nakon perioda u kojem je bilo puno povoljnog financiranja i kada su se greške stavljale pod tepih, sada će se fokusirati na efikasnost i ujedno se riješiti projekata koji nisu optimalni i korisni. Trend će ostati i umjetna inteligencija. U Sofascoreu već odavno koristimo AI alate za razvoj, koji su do sada znatno napredovali i uvelike ubrzavaju rad seniorima.

Efikasnost i AI alati dovode nas do trećeg trenda, a taj je da će juniori imaju manje prilika za zaposlenje nego do sada. Juniori će već na fakultetu morati početi istraživati i raditi kako bi se odmah mogli zaposliti s određenim predznanjima.

Što se tiče Hrvatske, kroz razgovore s drugim vlasnicima tvrtki, vidim trend koji može biti zabrinjavajuć, a to je da se mnogim tvrtkama smanjuje profit. Ulaskom u europski tržišni prostor dogodilo nam se izjednačavanje cijena. Cijene najma, opreme i rada se približavaju razini ostatka EU. Samim time, rastu troškovi i smanjuje se profit, jer tvrtke nisu počele zarađivati toliko više da bi pokrile tu razliku u troškovima.

Ali to također može biti i prilika za sve te tvrtke, jer će se okrenuti inovacijama. Te inovacije mogu dovesti do potpuno novih proizvoda. Priliku vidim i u tome da tvrtke počnu razvijati vlastita softverska rješenja, a ne plaćati skupa strana. Postoji velik broj niša u kojima ima prostora za kvalitetna softverska rješenja koja će koštati znatno manje od onih koja trenutno koriste.

Kada je riječ o Sofascoreu, naša konkurencija je svjetska i cijelo vrijeme pratimo hoće li se još netko od velikih svjetskih igrača uključiti u industriju sportskih rezultata. Čak se i brojne medijske kuće pokušavaju proširiti na ovo što mi radimo.

Jako puno naše konkurencije mijenja vlasnike tako da pomno pratimo što se događa na svjetskom tržištu. Naša najveća prilika leži u tome što smo ostali jedan od rijetkih proizvoda u industriji koji se nije prodao. Nastavit ćemo unaprjeđivati našu platformu kako bi sportski fanovi diljem svijeta dobili potpuno iskustvo sporta.

New Report

Close