Tvrtke povećavaju budžete za TV i online oglašavanje, ali još vole tiskovine

Autor: Poslovni.hr/Hina , 18. srpanj 2013. u 15:16
Thinkstock

Hrvatske tvrtke-oglašivači unatoč stagnaciji i smanjenju budžeta za oglašavanje ove godine ipak planiraju povećati sredstva za oglašavanje na televiziji i internetu na kojem će se i najviše oglašavati, dok će među tradicionalnim medijima i dalje najviše oglašavati u tiskovinama.

Hrvatske tvrtke-oglašivači unatoč stagnaciji i smanjenju budžeta za oglašavanje ove godine ipak planiraju povećati sredstva za oglašavanje na televiziji i internetu na kojem će se i najviše oglašavati, dok će među tradicionalnim medijima i dalje najviše oglašavati u tiskovinama.

Pokazalo je to istraživanja o planovima hrvatskih tvrtki za oglašavanje te kako koriste internet za razvoj poslovanja koje je četvrtu godinu za redom provela tvrtka Inspiracija.com.

U istraživanju su sudjelovali ispitanici iz 312 tvrtki koje posluju u Hrvatskoj, a više od tri četvrtine ispitanika bili su vlasnici i direktori tvrtki ili djelatnici iz područja visokog menadžmenta.

Najveći broj tvrtki, 34 posto, oglašavat će se na internetu i to najviše zbog brojnih mogućnosti besplatnih rješenja, dok će ih u tiskovinama oglašavati 25 posto.

Tzv. vanjske površine za oglašavanje će koristiti njih 17 posto, radio 14 posto, a televiziju njih najmanje, 10 posto.

Tako mali dio onih koji planiraju oglašavati na televiziji istraživači objašnjavaju prvo cijenom, a tek onda koristima za tvrtku, jer iako bi primjerice TV kampanja mogla donijeti veliku korist od oglašavanja za mikro tvrtku zbog cijene teško će se odlučiti za TV.

Na internetu, za kojeg se bilježe i najveći porasti oglašavanja, tvrtke će ove godine za online oglašavanje najviše, njih 66 posto, koristiti formate e-maila i newslettera, koji su najčešće besplatni, dok će od komercijalnih formata najviše koristiti, njih 61 posto, ključne riječi. To se odvija putem Googlea, Facebooka i drugih stranica, a riječ je o oglašavanju koje ima sve više pristaša jer omogućuje plaćanje po 'kliku' (posjetitelju) u odnosu na konvencionalno oglašavanje i plaćanje za prikaz oglasa.

Više od polovice tvrtki koristit će i bannere, dok će video oglase birati samo njih 12 posto.

Istraživanje je pokazalo i da profili na društvenim mrežama postaju sve važniji oblik komunikacije s tržištem, kojeg u ovoj godini planira koristiti čak dvije trećine tvrtki iz istraživanja, a nastavak sličnih trendova očekuje se i u idućoj godini.

Komentirajte prvi

New Report

Close