Kako bi se što bolje uklopile u stvaranje održivih i konkurentnih turističkih proizvoda, turističke agencije, odnosno destinacijske menadžment kompanije u idućoj će godini dobiti dvostruko više bespovratnih potpora od Hrvatske turističke zajednice (HTZ) nego lani, ukupno 600.000 eura, otkrila je u srijedu ministrica turizma Nikolina Brnjac na godišnjoj skupštini Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA).
Natječaj za taj novac očekuje se do kraja prvog kvartala sljedeće godine, jer se programi moraju realizirati do glavnog dijela sezone.
Važan dio uspjeha
“Ova sredstva odobrena su u planu rada HTZ-a za 2023. godinu i dodijelit će se s ciljem razvijanja ponuda koje će omogućiti razvoj turistički nerazvijenih područja. DMK su one koje trebaju okupiti dionike, povezati ih, napraviti cijelu priču i uklopiti ju u ciljeve održivog razvoja i podizanja konkurentnosti koje predviđamo nizom strateških dokumenata.
Putničke agencije važan su dio uspjeha turizma ove godine, s kojim moramo biti zadovoljni jer su fizički rezultati vrlo blizu onima iz 2019., a financijski će ju i premašiti”, kazala je ministrica Brnjac, podsjetivši da se danas u Saboru očekuje glasanje za novu Strategiju održivog razvoja turizma do 2030.
“Cijeli sektor je prepoznao važnost smjera održivosti jer će time turizam biti i konkurentniji. Već je u puno segmenata hrvatski turizam održiv, ali sada se to diže na višu razinu i obuhvaća sve segmente, kao i planiranje i upravljanje turizmom.
Sad ujedno prvi put imamo povezanost nove strategije s više povezanih izvora financiranja, i vjerujem da će i javni i privatni sektor uz sredstva iz NPOO-a i druge izvore to znati iskoristiti. Natječaj za ta sredstva je u tijeku, rok je do veljače, zanimanje je veliko, a i prijave već stižu”, naglasila je Brnjac.
Dobra godina
Kako doznajemo, poseban interes pokazali su igrači u zdravstvenom turizmu, prije svega terme koje imaju gotove projekte. Predsjednik UHPA-e Tomislav Fain na skupštini je otkrio da UHPA ima isti broj članica kao 2019. godine, oko 230 agencija.
Unatoč svim izazovima, agencije su uspjele odraditi ovu godinu gotovo pa punom snagom, i približiti se fizičkim brojkama, te premašiti financijske rezultate iz 2019.
“Godina je bila dobra, radili smo puno, što nas jako veseli nakon dvije pandemijske godine koje mnoge agencije ne bi preživjele da nije bilo pomoći Ministarstva i Vlade. Ipak, za puni oporavak i vraćanje na poslovanje prije pandemije agencijama će trebati još nekoliko godina zbog kredita koje su uzimali za preživjeti i održati posao”, kaže Fain.
Iako je glavna sezona iza njih, agencije trenutačno imaju dosta posla s organiziranim dočekom Nove godine, dosta su tražena i adventska putovanja, a i skijanje se prodaje možda čak i malo bolje nego 2019., otkriva Fain.
Kazao je i da su agencije zadovoljne prodajom aviokarata i aranžmana za Katar, koji su se unatoč visokim cijenama ipak dobro prodavali, ali ne u velikim brojkama prvenstveno zbog ograničenog broja ulaznica.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu