Jedna od novosti u okviru projekta digitalizacije turizma je i osnivanje Središnjeg turističkog registra, koji ne samo da će pojednostaviti administrativne procedure ugostitelja, već će povećati transparentnost turističkog biznisa, te pomoći u raskrinkavanju prevaranata različitih vrsta.
Registar će biti javan, a objedinjavat će sve upisnike i baze podataka u turizmu, koje proizlaze iz zakonske obveze vođenja tih podataka. Ideja je da bude nalik sudskom registru, registru udruga ili obrtnom registru, i tu će se moći vidjeti svi registrirani za ugostiteljske usluge, imaju hotel, apartmane, restorane…
Dovoljno za pouzdanost
Uneseni podaci će biti osnovni, sukladno GDPR-u, no oni će biti dovoljni da će se moći pouzdano provjeriti postoji li uistinu turistički subjekt kod kojeg se želi iznajmiti smještaj preko online platformi, odnosno postoji li navedeni smještaj. Naime, poznati su slučajevi lažnih oglasa za iznajmljivanje, koji su i dalje mogući jer najveći portali za smještaj još tu stavku ne kontroliraju dovoljno.
163 tisuća
neregistriranog pružanja usluga u turizmu otkrio je lani Inspektorat
Inspektori će jednako tako moći provjeriti je li apartman koji se oglašava registriran ili radi na crno. Inače, kako doznajemo iz Državnog inspektorata, od 423 nadzora neregistriranog pružanja ugostiteljskih usluga u 2019. , turistički inspektori su u 163 slučaja utvrdili rad bez dozvole. Osnivanje Središnjeg registra ugostitelja predvidio je još Zakon o ugostiteljskoj djelatnosti 2015., no on će realizirati tek ove godine u sklopu projekta Hrvatski digitalni turizam, koji se sufinancira iz EU fondova.
U okviru projekta će se realizirati pet novih e-usluga, a ovih dana raspisan je natječaj za novu stranicu Croatia.hr te prikupljanje podataka. Kako se navodi u natječajnoj dokumentaciji, u nedostatku središnjeg registra ugostiteljskih objekata, turistički podaci nisu dostupni građanima, a pružanje javnih usluga koje se temelje na turističkim podacima je neučinkovito te je vjerojatnost za pogreške u obradi zahtjeva građana procijenjena na 10 posto.
Čak 60% duplih podataka
"Procijenjeno je da građani prilikom podnošenja zahtjeva za upravne i neupravne postupke u turizmu dostavljaju čak 60 posto podataka koji su već dostupni u registrima drugih javnih tijela, što produljuje vrijeme prikupljanja dokumentacije od građana te obradu od strane službenika.
Kako bi se riješili navedeni problemi, kroz projekt će se razviti pet e-usluga koje će stvoriti bolju učinkovitost i podići kvalitetu. Pri tome će središnji registar služiti za objedinjavanje svih upisnika i baza podataka u turizmu", pojašnjavaju u Ministarstvu turizma.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu