Uz stomatologiju, estetsku kirurgiju, ortopediju, oftalmologiju i dermatologiju, Zagreb svojim turistima dugoročno može nuditi i usluge iz područja onkologije, kardiologije, ali i transplantacije. U razvoju zdravstvenog i medicinskog turizma treba se osloniti na primarna tržišta Slovenije, Italije, Austrije i Njemačke, ali velik potencijal ima i u dalekim tržištima SAD-a i Ujedinjenih Arapskih Emirata te Ujedinjenog Kraljevstva i Rusije.
S tim ciljem treba pojačati kongresnu ponudu, broj hotela s pet zvjezdica te wellness ponudu, a za jaču vidljivost ponude i značajno pojačati ulaganja u marketing i oglašavanje usluga zdravstvenog turizma, što je trenutno zanemareno. To su samo neke od preporuka iz studije izvodljivosti zdravstvenog turizma u Zagrebu “Zagreb Health” koju je za zagrebačku Turističku zajednicu izradila američka kuća Global Healthcare Recources. Studija je predstavljena na konferenciji o zdravstvenom turizmu u utorak.
80milijuna
eura plaćaju Slovenci za zdravstvene usluge u inozemstvu
“Izradili smo studiju razvoja zdravstvenog turizma u Zagrebu koja je ukazala na velik potencijal za tu ponudu, ali i potražnju iz svijeta, što nam pokazuju i nastupi na specijaliziranim sajmovima u inozemstvu, a sve koji se time bave i imaju prijedloge pozivamo da nam se jave u TZ jer radimo i novu web stranicu i brošure oko te ponude”, kazala je Martina Bienenfeld, direktorica TZ Grada Zagreba.
Studija predviđa osnivanje Zagrebačke organizacije medicinskog turizma (ZAMTO) koja će biti zadužena za sve zajedničke aktivnosti oko promocije, brendiranja, stvaranje portala, edukacije i zajednički nastupa na tržištu, bilo da se osnuje unutar turističke zajednice ili kao tvrtka čiji su dionici glavni igraču na tržištu. Osim jače promocije istvaranja prepoznatljivog brenda, treba pojačati i infrastrukturu posvećenu pacijentima putnicima, usključujući i informacijske šaltere u zračnoj luci, kao i pojačati rad na dobivanju međunarodnih certifikata izvrsnosti, koje ima tek dio vodećih zdravstvenih ustanova, kao što su specijalna bolnica Sveta Katarina ili poliklinike Bagatin te Svjetlost.
Kad je o konkretnim tržištima riječ, Zagreb može privući dobar dio od 170 tisuća Slovenaca koji putuju radi liječenja i to plaćaju ukupno 80 milijuna eura, jer kod kuće imaju nedostatak liječnika i duge liste čekanja, pogotovo za specijalističke usluge. Ausrtijanci doma imaju dobre wellness usluge, ali ih privlače putovanja na kojima će jeftinije dobiti usluge stomatologa, koje njihovo osiguiranje slabo pokriva, kao i kod Talijana, ali zanimaju ih i usluge ortopeda te estetike. Nijemci su najmobilniji putnici kad su u pitanju zdravstvene usluge u inozemstvu, pogotovo za usluge stomatologa, kozmetičke kirurgije i liječenja neplodnosti. To uz kardiologiju, onkologiju i liječenje genetskih bolesti može biti komparativna prednost Zagreba u privlačenju zdravstvenih turista iz Rusije, koji zbog slabe kvalitete zdravstvenog sustava u svojoj zemlji ne mogu dobiti čak 72 posto usluga liječenja.
Ministar turizma Gari Cappelli na konferenciji je najavio da će u budućoj turističkoj strategiji upravo zdravstveni turizam biti u top tri segmenta kojem će se posvetiti pažnja, jer snažno pridonosi razvoju cjelogodišnjeg turizma.
“Vjerujemo da će izmjenom turističkih i zdravstvenih zakona svima biti lakše raditi, u čemu je važno zadržati kvalitetu i biti cjenovno konkurentni, što zapravo Hrvatska već i jest”, naglasio je Cappelli.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu