Iako je situacija različita po zemljama i emitivnim tržištima, stanje šoka koji je zahvatio industriju putovanja u prvim danima invazije na Ukrajinu kao da malo popušta barem kad su u pitanju mediteranske destinacije, pa i Hrvatska.
Optimizam se pokazuje na američkom emitivnom tržištu, Britanci su jedva dočekali da im Vlada skine ograničenja putovanja oko Covida, a i Francuzi pokazuju iznimnu želju za odmorom izvan zemlje.
Iskusiti slobodu
Iako se to odnosi najvećim dijelom na posljedice slabljenja pandemije, istraživanje American Expressa Travel “2022 Global Travel Trends Report” pokazalo je da se ljudi raduju većem broju putovanja nego prošle godine i planiraju potrošiti više ili isto na putovanja u 2022. u usporedbi s periodom prije pandemije.
Izvješće temeljeno na podacima iz Sjedinjenih Država, Australije, Kanade, Meksika, Japana, Indije i Ujedinjenog Kraljevstva otkriva da potrošači putuju kako bi vidjeli ljude i mjesta koja vole, proslavili važne životne događaje, krenuli na putovanja s liste želja, iskusili osobne događaje ili očuvali dobro zdravlje i brinuli se o sebi.
U četvrtom tromjesečju 2021. globalne rezervacije članova kartice putem American Express Travel porasle su za 24 posto u odnosu na 2019. i nastavile su jačati u 2022.
Istraživanje Britanskog udruženja putničkih agencija (ABTA) otkrilo je da britanski turisti itekako planiraju iskoristiti slobodu nakon što je tamošnja Vlada ukinula sve restrikcije za putovanja. Tako se pokazalo da čak 57 posto ispitanika ima rezerviran odmor u inozemstvu za sljedećih 12 mjeseci, u odnosu na 44 posto u listopadu.
Španjolska, Francuska, Italija, Grčka i Turska ostaju čvrsti favoriti za turiste iz UK koji putuju u inozemstvo, ali ABTA-ina analiza pokazuje da raste interes i za druge destinacije, kao što su Egipat, Malta, Ujedinjeni Arapski Emirati, Portugal i Meksiko.
I predstavnici hrvatske turističke industrije koji su ovih dana boravili na turističkim sajmovima u SAD-u i Francuskoj primijećuju naznake optimizma, iako je situacija zbog Ukrajine i dalje vrlo upitna.
Hrvatska turistička ponuda predstavljena je ovih dana na New York Travel & Adventure Showu u New Yorku. Sajam je održan u okolnostima smanjenih rezervacija s američkog tržišta, uz povećan broj otkaza putovanja u Europu, te je posljednjih tjedana iz SAD-a otkazano i nekoliko većih kongresa u Dubrovniku.
Ipak, sajam je posjetilo oko 600 turističkih agencija te oko 35.000 posjetitelja, i hrvatski štandovi imali su dobru posjećenost. To je tim važnije zbog najava United Airlinesa da i ove godine nastavi izravnu liniju New York-Dubrovnik.
Nove aviolinije i programi
Predstavništvo HTZ-a u Francuskoj predstavilo je hrvatsku turističku ponudu na općem turističkom sajmu Salon Mondial du tourisme, koji se održao u Parizu sa sajmom Destination Nature, za aktivnosti u prirodi.
Hrvatski štand bio je među najposjećenijim štandovima zemalja i destinacija koje su se predstavljale francuskoj publici, čime je potvrđen velik interes Francuza za putovanjima u ovoj godini, javljaju iz pariškog ureda.
Da je Hrvatska sve popularnija među francuskim gostima potvrđuju i sve brojnije aviolinije i najave poput uvođenja linije Transavije iz Nantesa i Montpelliera za Split, Volotee iz Lillea za Split, Ryanaira iz Pariza i Bordeauxa za Zadar, a bilježi se i sve veći interes turoperatora koji kontinuirano uvode nove programe za Hrvatsku.
Dodatna potvrda popularnosti naše zemlje su i brojne medijske objave o našoj zemlji u popularnim francuskim stručnim i općim medijima pa tako vodeći časopisi donose brojne reportaže o Hrvatskoj kao idealnoj destinaciji za predstojeće ljeto.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu