Tržište poštanskih usluga u porastu zbog paketnih usluga

Autor: Poslovni.hr/Hina , 05. rujan 2016. u 12:43
Foto: Thinkstock

Usporedo s rastom broja paketa, raste i udjel paketa na ukupnom tržištu te trenutno zauzimaju nešto više od 5 posto ukupnog udjela svih pošiljki.

Na tržištu poštanskih usluga i u drugom tromjesečju ove godine nastavio se dvoznamenkasti rast paketnih usluga, za 14 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine, a to je najviše i utjecalo na porast ukupnih prihoda na tom tržištu od 2 posto, objavio je HAKOM.

Prema podacima Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti  (HAKOM-a), segment paketnih usluga na tržištu poštanskih usluga u Hrvatskoj je ostvario rast i u odnosu na prvo tromjesečje ove godine, i to od 18 posto, ponajviše zbog povećanja broja ekspres paketa.

"Drugo tromjesečje ove godine tržištu poštanskih usluga donijelo je nastavak trendova iz prethodnih razdoblja, pri čemu su glavni 'motor' rasta paketi i pogotovo ekspres paketi odnosno usluge koje u sebi sadrže neku od dodanih vrijednosti u kojima sve veći dio zauzimaju i pošiljke u sklopu e-trgovine", ističu iz HAKOM-a, dodajući da je broj ekspresnih paketa porastao 21 posto u odnosu na prvo tromjesečje ove godine.

Usporedo s rastom broja paketa, raste i udjel paketa na ukupnom tržištu te trenutno zauzimaju nešto više od 5 posto ukupnog udjela svih pošiljki.

Ipak, ni porastom paketa nije došlo do povećanja ukupnog broja poštanskih usluga već do njihovog daljeg smanjenja, ali, kako navode iz HAKOM-a, paketi su utjecali na povećanje ukupnih prihoda od poštanskih usluga za 2 posto u odnosu na prvo tromjesečje ove godine te 8 posto u odnosu na drugo tromjesečje prošle godine.

U HAKOM-u očekuju daljnji nastavak takvih kretanja, s obzirom na pozitivna kretanja u gospodarstvu, koja posljedično utječu i na potražnju za poštanskim uslugama, ali i zbog mogućnosti koje se nude davateljima poštanskih usluga za rast u okviru povećanog obujma e-trgovine.

Krajem drugog tromjesečja na tržištu poštanskih usluga u Hrvatskoj usluge je pružalo isti broj davatelja kao i lani, njih 22, od kojih je HP-Hrvatska pošta i dalje na broju jedan s tržišnim udjelom od oko 80 posto.

Komentirajte prvi

New Report

Close