‘Tržište najma vozila ide na bolje, ali koči ga spor oporavak autoindustrije’

Autor: Majda Mikulandra , 18. travanj 2022. u 22:00
Marin Jurjević/DINO STANIN/PIXSELL

Marin Jurjević, jedan od direktora i vlasnika Avia d.o.o., govori o izazovima za branšu.

Sa samo 10 vozila i jednim zaposlenikom, zadarska tvrtka Avia d.o.o., 2006. godine počela je svoj poslovni put i pozicioniranje na tržištu najma vozila.

Zahvaljujući uspješnom poslovanju, danas Avia ima poslovnice i vozila u svim većim hrvatskim gradovima i zračnim lukama poput Zadra, Zagreba, Dubrovnika, Splita i Pule, a zapošljava oko 40 djelatnika.

 

Pandemija Covida 19 je svakako bila velik izazov za tržište najma vozila, a o izazovima i budućim prilikama, razgovarali smo s jednim od direktora i vlasnika Avie, Marinom Jurjevićem.

Je li se rent-a-car tržište u Hrvatskoj oporavilo od šoka zbog pandemije?
Pandemija virusa Covid 19, koja je paralizirala cijeli svijet na skoro dvije godine, uvelike je poremetila sva globalna tržišta, pa tako i ono autoindustrije i avioprijevoznika, koja su najbitnija za nas. Pandemija je zaustavila dotok klijenata, kako turista tako i kompanija koje su koristile vozila u poslovne svrhe, otežala nabavu novih vozila i njihovu isporuku.

Hrvatska se kao turistička destinacija počela djelomično oporavljati već prošle turističke sezone, a sezona pred nama trebala bi biti prva prava nakon šoka iz 2020.. Međutim, do potpunog oporavka trebat će proći još nekoliko godina.

Kakva je situacija bila prošle godine, a kakva su vam očekivanja za 2022., u turističkom i u biznis segmentu rent-a-car poslovanja?
Što se protekle godine tiče, sezona nam je počela dosta kasno i, mada se produžila na jesen, zapravo nismo ni imali pravu predsezonu. Kako se situacija oko koronavirusa sve više stavlja pod kontrolu, nadamo se da će ovogodišnja predsezona biti uspješna, dok se booking za sezonu i postsezonu već dosta popunjava.

Ipak, u ovom trenutku autoindustrija još nije dobila pravi zamah i to nam i dalje predstavlja veliki problem u vidu nabavke novih vozila. No, to je rezultiralo i jednom dobrom stranom, a to je da cijene najma vozila rastu proporcionalno nedostatku vozila na tržištu.

Što se tiče samog poslovanja, ono se uvelike promijenilo u protekle dvije izazovne godine, od nabave automobila do samog pružanja usluge najma.

Sve je više rezervacija koje dolaze u zadnji tren, ali i sve više tvrtki koje traže dugoročne najmove, pa nam je bio potreban jedan mali strateški zaokret u poslovanju. Dio flote od oko 30 posto vozila je usmjeren dugoročnim najmovima, dok ostatak flote koristimo za klasične najmove.

1000

vozila trenutno je u posjedu kompanije Avia rent-a-car

Koji su benefiti dolaska zrakoplovnih kompanija, primjerice Ryanaira, za rent-a-car sektor?
Ryanair je jedna od vodećih low budget kompanija i vrlo važan ‘kotačić’ u našem poslovanju. S njihovim dolaskom Hrvatska je postala mnogo lakše dostupna europskom i svjetskom tržištu.

Godišnjim povećanjem linija i rotacija unutar sezone, omogućuju velik broj tranzicija, što klasičnih turista, što poslovnih ljudi koji koriste naše usluge iz praktičnosti, pristupačnosti te jednostavnosti, prilikom samog najma vozila na svim zračnim lukama u Hrvatskoj.

Kakva je sadašnja pozicija i fokus Avie na hrvatskom tržištu?
Zbog pandemije i poremećaja na tržištu, jednostavno smo se morali prilagoditi. Velik broj kompanija vratilo je vozila koja su imale u klasičnom leasingu i okrenuli su se sve popularnijim dugoročnim najmovima.

Jedan dio naše flote smo planski pripremili baš za taj segment iznajmljivanja i jako smo zadovoljni s trenutnim odazivom i načinom poslovanja.

Avia je u samom vrhu kompanija koje se bave iznajmljivanjem na cijelom području Hrvatske, a posebno bih istaknuo kako naša tvrtka nije dio strane franšize, te je kao takva, poslujući u iznimno teškim uvjetima i unatoč velikoj konkurenciji, pokazala stabilnost i održala se u samom vrhu naše branše, sa svim svojim uslugama.

Koliko su električni automobili zastupljeni u rent-a-car-u i kakve su perspektive u tom smislu?
Zastupljenost električnih vozila u rent a car branši u ovom trenutku nije velika. Ipak, postoje naznake da će u skoroj budućnosti biti promjena po tom pitanju.

Najveći problem u tom procesu predstavlja infrastruktura, koja nije na razini da može popratiti veći broj električnih vozila odjednom, prvenstveno tu mislim na punionice, a onda i mobilne servise i sve ostalo vezano za njih. Ipak, svakako očekujemo sve veću zastupljenost u nadolazećem razdoblju.

Koji su glavni izazovi s kojim će se rent-a-car sektor, kako u Hrvatskoj, tako i globalno, susretati u idućem razdoblju?
Sad smo u posjedu 1000 vozila, od kojih je velik dio u vlasništvu. Međutim, ponavljam, problem nam predstavlja spor oporavak autoindustrije.

U ovom su trenutku potrebe rent-a-car-a za novim vozilima puno veće od realnih mogućnosti isporuka. Sukladno sporoj isporuci novih vozila, a sad čekamo i dulje od 9 mjeseci, morali smo zaustaviti naš segment prodaje rabljenih vozila.

Smatram da će velik izazov biti i nedostatak kvalificirane radne snage. Tijekom pandemije mi smo zadržali sve radnike, ulagali smo u njihovu edukaciju, no mišljenja sam kako ćemo uskoro morati radnu snagu potražiti i izvan granica naše zemlje, jer je budućnost samog poslovanja i napretka u kvalitetnoj, lojalnoj i dobro stimuliranoj radnoj snazi.

Komentirajte prvi

New Report

Close