Da će prostor za dodatno smanjenje proračunskog manjka koje od Hrvatske traže u Europskoj komisiji Vlada najprije potražiti u povećanju trošarina, znalo se i prije jučerašnje sjednice Vlade.
Uz 20 lipa veće trošarine na olovni i bezolovni benzin te dizelsko gorivo, dižu se i trošarine na cigarete i rezani duhan. Prema procjenama ministra Borisa Lalovca, povećanjem trošarina na gorivo proračun bi na godišnjoj razini trebao prihodovati 450 milijuna kuna, s tim da u ostatku ove godine to znači povećanje prihoda za 280 milijuna. Proračunski efekt dizanja duhanskih trošarina procjenjuje na 150 milijuna kuna godišnje. Sa stajališta potrošača, zbog obračuna pripadajućeg PDV-a, 20 lipa veće trošarine po litri goriva impliciraju povećanje cijene za 25 lipa.
Utjecaj povećanja duhanskih trošarina pak trebao bi biti u rasponu od 62 do 80 lipa po kutiji cigareta srednje i više cjenovne kategorije, pa do 99 lipa za one iz kategorije najjeftinijih. U izbornoj godini Vlada se nevoljko odlučuje na povećanje poreza, ali još je manje sklona rezovima na rashodnoj strani za široku bazu građana. Podpredsjedniku Vlade Branku Grčiću toliko je mrsko govoriti o povećanju poreza da je govoreći o trošarinama ustvrdio kako Vlada neće dizati poreze, mada su trošarine samo vrsta posebnog poreza.
Ministar Gordan Maras pak drži da do povećanja cijena goriva neće, ili barem ne bi trebalo doći. Način na koji on to objašnjava nije baš najs(p)retniji (cijene goriva su, kaže, padale). No, više stručnjaka drži da ne bi trebalo iznenaditi da u idućim danima i tjednima Vlada, odnosno resorni ministar Ivan Vrdoljak pokuša pritiskom na trgovce ili prijetnjom promjene regulative "isposlovati" da se efekt viših naftnih trošarina ne prevali na građane, ili barem ne većim dijelom.
Eksperti iz područja energetike tvrde da su marže trgovaca naftnim derivatima još uvijek osjetno više nego prije godinu dana, tj. prije nego što je uvedena liberalizacija. Do nje su se marže kretale oko 60-70 lipa po litri, da bi ih u samo nekoliko mjeseci podigli čak 50-ak posto, na više od jedne kune. U međuvremenu su ih na "poguranac" ministra Vrdoljaka spustili na 80-90 lipa. "Od onih u vrijeme prije liberalizacije marže su, dakle, i danas više upravo približno iznosu najnovijeg povećanja trošarine", kaže jedan naftaš, dodajući da su u proteklih godinu dana na rastu marža trgovci zaradili znatno više od godišnjeg efekta nove runde povećanja trošarina.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.na žalost, već 3,5 godine svi plaćamo previsoku trošarinu ovoga "pušača" i njegovih "dopušača" iz svih ešalona
S vremenom su troškovi ešalona sve veći a i sam ešalon se povećava. Vesna npr. svaki tjedan negdje leti, treba to sve pokriti.
na žalost, već 3,5 godine svi plaćamo previsoku trošarinu ovoga “pušača” i njegovih “dopušača” iz svih ešalona
Uključite se u raspravu