‘Trgovina bi u 2018. mogla završiti u plusu od tri posto’

Autor: Ana Blašković , 08. travanj 2018. u 22:00
Zrinka Živković Matijević, RBA/Davor Višnjić/PIXSELL

Unatoč optimističnim prognozama nakon uzleta u siječnju, promet u veljači porastao tek 1,2 posto.

Nakon uzleta od šest posto u siječnju, promet u trgovini na malo u veljači se vratio u skromnije okvire od 1,2 posto rasta na godišnjoj razini, dok je nominalno bio veći 1,5 posto, objavio je Državni zavod za statistiku.

Na mjesečnoj razini (sezonski i kalendarski prilagođen), promet je u veljači realno pao 2,2 posto u odnosu na siječanj (nominalno 2,9%). Usporavanje prometa u trgovini došlo je zahvaljujući padu praktično svih segmenata, a iznimka su tek motorna vozila i motocikli. Premda je prodaja novih automobila u veljači skočila više od 45 posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje, dio je analitičara očekivao i veći efekt na trgovinu, posebice s obzirom na rekordne razine povjerenja potrošača i rast plaća, no to se ipak nije dogodilo. 

"Usporavanje godišnje stope rasta u veljači posljedica je blažih stopa rasta u većini maloprodajnih djelatnosti te pada u segmentu specijaliziranih prodavaonica živežnim namirnicama (-4,6%), segmentu tekstila, odjevnih predmeta, obuće i kožnih proizvoda (-7,4%). Najveći doprinos rastu došao je iz kategorije motornih vozila, dijelova i pribora za motorna vozila, motocikala i dijelova, koja u strukturi sudjeluje sa 3,4%, a zabilježila je godišnji rast za 9,8 posto", ističu u RBA.

"Trgovina na malo će nastaviti rasti, no prognoziramo po stopi oko tri posto u 2018. godini. Snažno će ju podržavati turizam, budući da u strukturi smještajnih kapaciteta značajni dio čine kućanstva, kao i rast plaća i polagani rast zaposlenosti", kaže Zrinka Živković Matijević iz direkcije ekonomskih istraživanja RBA.

Na pitanje hoće li usporavanje trgovine negativno utjecati na osobnu potrošnju, glavnu sastavnicu BDP-a, Hrvoje Stojić iz Addika kaže da je to prerano ocijeniti na temelju jednog mjeseca. "Svi domaći fundamenti idu u korist solidnog rasta osobne potrošnje, od poreznih olakšica, turizma, plaća, zaposlenosti do sentimenta potrošača. Naša je procjena rast od 3,2 posto", kaže Stojić.

Komentirajte prvi

New Report

Close