Trgovci traže izmjenu datuma sniženja jer je praksa pokazala da ih treba bolje tempirati, ističe direktorica Sektora za trgovinu Hrvatske gospodarske komore (HGK) Ema Culi.
Primjenom Zakona o zaštiti potrošača od 1. siječnja 2015. ljetna sniženja počinju 10. kolovoza. HGK je, u komunikaciji s gospodarstvenicima, dobila prijedloge kako zakon uskladiti s praksom te su u tijeku izmjene i dopune Zakona o zaštiti potrošača koje se očekuju u rujnu. One će, najavljuju, pojednostaviti poslovanje trgovaca. Neki od problema koje su trgovci istaknuli tiču se obveze isticanje cijena prilikom posebnih oblika prodaje koja se provodi u kratkom roku. Pokazala se i potreba za izmjenom termina sezonskih sniženja (ljetno od 10. 8. do 25. 8.; zimsko od 27. 12. do 10. 1. i proljetno od 1. 4. do 15. 4.) jer različite skupine proizvoda imaju različito trajanje sezone.
Trgovci ipak mogu prodavati izvan zadanih termina uz popuste pod promotivnim nazivima, poput ljetne ponude, koje ne mogu trajati dulje razdoblje. Postoje različite mogućnosti prodaje robe po sniženoj cijeni: akcijska prodaja, rasprodaja, sezonsko sniženje ili posebni oblici popusta. Cilj zakonodavaca nije ograničiti prodaju po sniženim cijenama, a cilj je svakog trgovca zadovoljan potrošač jer se takav potrošač uvijek vraća, napominje Culi.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu