Povodom posjeta Saveznog ministra gospodarstva i tehnologije Philippa Röslera Hrvatskoj od 11. do 12. ožujka 2013., Njemačko-hrvatska industrijska i trgovinska komora objavila je niz intervjua s odabranim stručnjacima iz kruga članova Uprave i ostalih članova o aktualnim temama vezano za pojedine djelatnosti. Vodeći motiv je povećanje konkurentnosti Hrvatske s naglaskom na skorašnji pristup Europskoj uniji.
U nastavku prenosimo njihov intervju s Angelom Turatijem, 'managing directorom' tvrtke Metro Cash&Carry d.o.o., na temu „Sektor trgovine prije pristupa Hrvatske EU – mogućnosti i izazovi“.
Savezni ministar gospodarstva i tehnologije SR Njemačke, dr. Philipp Rosler, posjetit će Hrvatsku od 11. do 12. ožujka u pratnji gospodarske delegacije. Kako općenito ocjenjujete njemačko-hrvatsku gospodarsku suradnju i koje mogućnosti ulaganja se nude u sektoru trgovine u Hrvatskoj?
Kao Metro, aktivni smo ulagač na ovom tržištu, posebice u podržavanju malih nezavisnih poslovanja kao malih trgovaca, HORECA, ureda i malih tvrtki. Budući da Hrvatska uskoro ulazi u EU, naša će uloga biti još važnija jer ćemo pomagati u poboljšanju kvalitete lokalnih proizvođača kako bi bili u skladu s EU standardima u kvaliteti i procesima.
Koje promjene u svojoj djelatnosti očekujete nakon pristupa Hrvatske EU? Očekujete li otvaranje drugih menunarodnih trgovačkih lanaca odnosno pojačani uvoz različitih trgovačkih proizvoda?
Očekujemo jaču konkurenciju na tržištima danas, zaštićenu kvotama i davanjima pri uvozu, od čega će profitirati krajnji potrošač. Ovo će utjecati na nedovoljno učinkovita poslovanja na tržištu, ali s druge strane, mnogi proizvođači koji ulažu u kvalitetu, učinkovitost i procese (certifikate) imat će lakši pristup europskim tržištima, posebice za visokokvalitetne raspone jer je volumen proizvodnje u Hrvatskoj još uvijek dosta limitiran (o čemu
je bilo govora na seminaru “Hrvatska na putu prema Europskoj Uniji – potencijali i perspektive za EU djelatnosti vezane uz svježe voće” u Berlinu).
Koje mogućnosti se nude za povećanje konkurentnosti hrvatskih proizvoda na europskoj odnosno menunarodnoj razini? Što je potrebno kako bi se povećala dodana vrijednost u sektoru trgovine?
Kao prvo, potpuna suglasnost s EU regulativama je potrebna; također je važno pojačati svijest o dodanoj vrijednosti hrvatske proizvodnje koja slijedi izvrstan primjer nedavne turističke reklamne kampanje: mnogi potrošači znaju za Hrvatsku kao raj za odmor, ali mnogi nisu svjesni kvalitete koju nudi lokalna proizvodnja (vina, šunka, maslinovo ulje, svježe voće itd.).
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Veća konkurencija znači niže cijene ali i više šrot robe jer za kvalitetniju hranu ljudi neće imati novaca.
Uključite se u raspravu