‘Po ulasku u EU, konkurencija će biti jača, od čega će profitirati potrošač’

Autor: Poslovni.hr , 08. ožujak 2013. u 14:12
Angelo Turati, predsjednik Uprave Metro Cash & Carryja; Photo: Davor Puklavec/PIXSELL

‘Metro je aktivni ulagač na ovom tržištu, podržavamo mala poslovanja’.

Povodom posjeta Saveznog ministra gospodarstva i tehnologije Philippa Röslera Hrvatskoj od 11. do 12. ožujka 2013., Njemačko-hrvatska industrijska i trgovinska komora objavila je niz intervjua s odabranim stručnjacima iz kruga članova Uprave i ostalih članova o aktualnim temama vezano za pojedine djelatnosti. Vodeći motiv je povećanje konkurentnosti Hrvatske s naglaskom na skorašnji pristup Europskoj uniji.

U nastavku prenosimo njihov intervju s Angelom Turatijem, 'managing directorom' tvrtke Metro Cash&Carry d.o.o., na temu „Sektor trgovine prije pristupa Hrvatske EU – mogućnosti i izazovi“.

Savezni ministar gospodarstva i tehnologije SR Njemačke, dr. Philipp Rosler, posjetit će Hrvatsku od 11. do 12. ožujka u pratnji gospodarske delegacije. Kako općenito ocjenjujete njemačko-hrvatsku gospodarsku suradnju i koje mogućnosti ulaganja se nude u sektoru trgovine u Hrvatskoj?

Kao Metro, aktivni smo ulagač na ovom tržištu, posebice u podržavanju malih nezavisnih poslovanja kao malih trgovaca, HORECA, ureda i malih tvrtki. Budući da Hrvatska uskoro ulazi u EU, naša će uloga biti još važnija jer ćemo pomagati u poboljšanju kvalitete lokalnih proizvođača kako bi bili u skladu s EU standardima u kvaliteti i procesima. 

Koje promjene u svojoj djelatnosti očekujete nakon pristupa Hrvatske EU? Očekujete li otvaranje drugih menunarodnih trgovačkih lanaca odnosno pojačani uvoz različitih trgovačkih proizvoda?

Očekujemo jaču konkurenciju na tržištima danas, zaštićenu kvotama i davanjima pri uvozu, od čega će profitirati krajnji potrošač. Ovo će utjecati na nedovoljno učinkovita poslovanja na tržištu, ali s druge strane, mnogi proizvođači koji ulažu u kvalitetu, učinkovitost i procese (certifikate) imat će lakši pristup europskim tržištima, posebice za visokokvalitetne raspone jer je volumen proizvodnje u Hrvatskoj još uvijek dosta limitiran (o čemu
je bilo govora na seminaru “Hrvatska na putu prema Europskoj Uniji – potencijali i perspektive za EU djelatnosti vezane uz svježe voće” u Berlinu).

Koje mogućnosti se nude za povećanje konkurentnosti hrvatskih proizvoda na europskoj odnosno menunarodnoj razini? Što je potrebno kako bi se povećala dodana vrijednost u sektoru trgovine?

Kao prvo, potpuna suglasnost s EU regulativama je potrebna; također je važno pojačati svijest o dodanoj vrijednosti hrvatske proizvodnje koja slijedi izvrstan primjer nedavne turističke reklamne kampanje: mnogi potrošači znaju za Hrvatsku kao raj za odmor, ali mnogi nisu svjesni kvalitete koju nudi lokalna proizvodnja (vina, šunka, maslinovo ulje, svježe voće itd.).

 
 

Komentari (1)
Pogledajte sve

Veća konkurencija znači niže cijene ali i više šrot robe jer za kvalitetniju hranu ljudi neće imati novaca.

New Report

Close