Sudeći prema rastu prometa najvećih dobavljača u hrvatskom turizmu, ali i brojnim dojmovima ugostitelja, potrošnja turista u 2015. za sad značajno premašuje lanjsku, s tim da se najviše optimizma osjeća u destinacijama s pretežno stranim gostima, ali i u mjestima gdje nema velikih trgovačkih centara i njihovih jeftinih pečenih piceka.
Segment HoReCa (hoteli, restorani, kafići) kod dobavljača koje smo kontaktirali imao je uglavnom dvoznamenkasti rast u ovoj godini. Tako je Agrokorov HoReCa segment u kolovozu rastao za oko 10 posto, promet tvrtke Roto dinamic povećan je i u prvih osam mjeseci za 10 posto, dok je prodaja prema hotelima pojačana za oko 15 posto, doznaje Poslovni dnevnik. Kako nije bilo značajnog rasta tržišnih udjela, brojke za sad upućuju na veću potrošnju gostiju. U Metrou su u srpnju zabilježili povećan broj kupaca iz turizma i ugostiteljstva od čak 15 posto, što u tom lancu ocijenjuju visokim rastom.
10posto
rasta u kolovozu zabilježio je Agrokorov HoReCa segment
"Trend porasta broja kupaca iz HoReCa sektora Metro je pratio tijekom protekle dvije godine, tako da smo se još snažnije usmjerili na taj sektor, te planiramo osnažiti upravo te prodajne kanale kako bismo odgovorili na kontinuirani porast udjela kupaca tog sektora. U HoReCa sektoru Metro bilježi kontinuirani porast udjela kupaca od 3,6% u 2013. godini, te 8,2% u prošloj godini", kažu u tom trgovačkom lancu. Atlantic bilježi još veći trast HoReCa segmenta od čak 17 posto. Dario Šalić, direktor za strateško distribucijsko područje HoReCa, ističe da je porast dijelom uzrokovan širenjem asortimana.
"Porastu u srpnju i kolovozu najviše pridonosi rast Cedevite, asortimana Rauch sokova te svakako uvođenje novih kategorija u distribuciju, a to su prije svega Pilsner Urquel i Kozel brendovi piva kompanije Sab Miller i Bar-latte mlijeko za HoReCa kanal, koje smo zajednički razvili i lansirali na tržište s tvrtkom Meggle", kaže Šalić. Da su i restorani i kafići ove godine radili bolje nego lani, potvrdili su nam i u Hrvatskoj obrtničkoj komori (HOK), koja će službene brojke imati u studenome, no dosadašnji su dojmovi optimistični.
17posto
veći promet u HoReCa kanali bilježi Atlantic
"Prerano je davati konačne zaključke i ocjene o ovogodišnjoj sezoni, jer još traje i nema kumulativnih podataka, ali prema dosadašnjim pokazateljima, kao i prema komentarima kolega s terena, primjetno je povećanje potrošnje u ugostiteljstvu. To je, prije svega, rezultat povećana broja dolaska inozemnih gostiju. S druge strane, u onim mjestima na Jadranu gdje prevladavaju domaći gosti promet pada, što je pokazatelj gospodarske situacije u kojoj se Hrvatska nalazi", ističe Nenad Šepak, predsjednik Ceha ugostitelja i turističkih djelatnika HOK-a.
Istarski restorateri kažu da će lagati svaki vlasnik restorana koji ovog ljeta nije dobro poslovao, ili bar bolje nego lani. Posao im, međutim, kvare trgovački centri koji drže jeftine tople obroke. "Restorani su odlično radili ove godine, oni koji tvrde suprotno bolje da se zatvore, ali znatno veći rast ostvarili su trgovački centri, objekti brze prehrae, pekarnice, svi koji prodaju jeftinu hranu i otvoreni su do kasno navečer. Stoga su najbolje radili restorani u gradovima i mjestima u kojima nema trgovačkih centara u kojima se pečena kokoš može dobiti u za 20 kuna. Taj koncept 'menze', koju su trgovački centri uveli u turistička središta, predstavlja ozbiljnu nelojalnu konkurenciju restoranima koji nastoje graditi kvalitetu i koristiti lokalne namirnice", kaže Dušan Černjul, predsjednik ceha ugostitelja HOK-a Istarske županije i vlasnik hotela i restorana Velanera u Šišanu.
Njegov kolega, vlasnik umaškog restorana "Ma-Ni" Marino Paretić poručuje političarima da drugi put razmisle o prodaji općinkog zemljišta za gradnju trgovačkih centara. "Općinama i gradovima to je laka zarada, no ne razmišljaju da veliki trgovački centri, čije radno vrijeme do kasno nije zamislivo u konkurentskim destinacijama, uzimaju posao i ugostiteljima i malim trgovcima", kaže Paretić.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu