Sportski veterani i studenti te diplomanti kineziologije koji gledaju gdje bi mogli naći posao ili nastaviti karijeru, ne moraju puno razmišljati već se trebaju baciti u sportski turizam i pronaći jednu od bar više stotina niša koje još nisu ispunjene u hrvatskom sportskom i rekreacijskom turizmu. U Hrvatskoj se još uvijek ne može naći program turističkog vođenja po nacionalnim parkovima, planinarskim rutama, personalizirane ture ili sportski „treninzi“ osmišljeni točno po mjeri i željama turista, odnosno ponuda za koju ne trebaju velika ulaganja u infrastrukturu, već samo dobra ideja i kvalitetni ljudi, zaključak je upravo održane konferencije o sportsko rekreacijskom turizmu u Hrvatskoj u organizaciji Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA) i zagrebačkog Kineziološkog fakulteta.
„Kad pričamo o cikloturizmu, istina je da nemamo dovoljno razvijenu infrastrukturu koja je skupa, kao i označavanje i održavanje novih planinarskih staza. No možemo iskoristiti postojeću infrastrukturu bez puno ulaganja. Potreban nam je jedan kineziolog koji će biti spreman odvesti turiste na pješačku turu iz Makarske na Biokovo, umjesto da turisti u japankama odlaze na nepoznat teren i zovu Gorsku službu spašavanja kad zapnu“, pojašnjava Željko Trezner, izvršni direktor UHPA-e.
Kineziolozi i bivši aktivni sportaši itekako su dobar poduzetnički potencijal u sportskom turizmu, ističe Trezner.
„Lakše će i znatno prije kineziolog naučiti biti turistički menadžer, nego što će menadžeru trebati da usvoji sva ona znanja koja kineziolozi prikupe tijekom svog studija. Stoga su upravo kineziolozi potencijal koji je u stanju pokrenuti vlastite poduzetničke projekte, ispuniti brojne usko specijalizirane niše u turizmu koje su nam potrebne da bismo produljili sezonu i privukli goste“, kaže Trezner. Pritom treba imati na umu da je turističko tržište hipersegmentirano i da je uska specijalizacija najbolji poduzetnički put. Pritom se ne treba brinuti hoće li personalizirani program za tek nekoliko turista njima biti preskup. Rekreativci i hobisti kojima je stalo doći u neku destinaciju zbog aktivnosti koju žele prakticirati, neće gledati koliko to košta nego što će za svoj novac dobiti.
„Tu se ne radi o masovnom turizmu koji već imamo u visokoj sezoni te žudimo za ispunjavanjem ostatka godine, i takve usko specijalizirane programe ne rade velike postojeće tvrtke i agencije. Stoga se u razvoju sportskog i rekreacijskog turizma u Hrvatskoj očekuje pokretanje jako puno malih i srednjih tvrtki, pojašnjava Trezner.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu