Promocija održivog ribarstva i povećanje potrošnje ribe na domaćem tržištu glavni su ciljevi projekta Hrvatske gospodarske komore Riba Hrvatske – jedi što vrijedi, koji će prijaviti na natječaj Ministarstva poljoprivrede za sredstva Europskog fonda za pomorstvo i ribarstvo, "teškog" 6,5 milijuna eura.
Tako će HGK nastaviti financiranje nastupa hrvatskih tvrtki na najvažnijim svjetskim sajmovima ribarstva u Bruxellesu i Vigu 2020. godine.
"Početkom godine Komora je na račune članica isplatila oko 1,2 milijuna kuna za troškove izlaganja", rekao je Zoran Radan iz Sektora za poljoprivredu, prehrambenu industriju i šumarstvo HGK.
Interes domaćih tvrtki za izlaganje raste pa se za nastup na European Seafood Exposition dogodine u Bruxellesu, najvećem međunarodnom sajmu morske hrane, prijavilo 11 hrvatskih tvrtki koje će proizvode predstaviti na 260 četvornih metara prostora.
U suradnji s Ministarstvom poljoprivrede predstavit će se i dosezi provođenja Zajedničke ribarstvene politike EU u Hrvatskoj. Što se tiče potrošnje ribe na domaćem tržištu, u usporedbi s prosjekom EU Hrvati jedu dvostruko manje; tek 10 kilograma ribe godišnje, prosjek EU je 20 kg.
Nadalje, kako navode iz HGK, izvoze na tržišta EU, poglavito u Italiju, Sloveniju i Španjolsku te u Japan, a najznačajniji izvozni proizvodi su sitna plava riba i proizvodi hrvatske akvakulture poput tune, brancina, orade i šarana.
Izvoz svježe i rashlađene ribe ima najbolju pokrivenost uvoza izvozom u poljoprivrednim i prehrambenim proizvodima ribe, ljuskara i mekušaca te ribljih prerađevina, koji je 2018. bio 53.382 t, odnosno 200 milijuna eura.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu