Top 10 trgovaca lani u plusu milijardu kuna

Autor: Božica Babić , 16. svibanj 2014. u 12:12
Ante Todorić, izvršni potpredsjednik Agrokora za maloprodaju/S. Midžor/PIXSELL

Najveći doprinos rastu ukupnih prihoda branše dao je Lidl, dok je rezulat Konzuma tržišno iznenađenje.

Top 10 trgovaca u grupaciji hrvatske maloprodaje 2013. godinu zaključilo je sa skupnim prihodom u visini 32,9 milijardi kuna.

U odnosu na rezultat koji je deset prvoplasiranih trgovaca ostvarilo tijekom 2012., prošlogodišnji prihod u plusu je za 962 milijuna kuna. U godini koja je i nadalje nosila oznaku "recesije," te uz bjelodanu činjenicu da i Hrvati kupuju sve racionalnije, ovaj rast prihoda ipak veseli ne samo trgovce već zasigurno i njihove dobavljače. Najveći doprinos rastu ukupnih prihoda u branši (ne)očekivano je opet dao Lidl sa 373 milijuna kuna boljim rezultatom na godišnjoj razini. Slijedi splitski Tommy sa 190 milijuna, Kaufland sa 187 te Billa koja je svoj međugodišnji učinak popravila za 137 milijuna. Za visoki prihodovni skok Tommyja svakako su zaslužne odrađene transakcije, odnosno još jedan val preuzimanja trgovina iz bivšeg trgovačkog lanca Kerum.

Billa, Kaufland te posebno Lidl svoj su rast temeljili dijelom na novootvorenim objektima, ali i rezanjem cjenika na dnevno najtraženijim artiklima koji su motivirali kupce na dolazak u trgovinu.  Još četiri trgovca s liste top 10 popravila su svoj međugodišnji učinak i to u rasponu od 26 do 96 milijuna dok su dva zabilježila pad prihoda. I dok je gubitak prihoda kod Dione, a riječ je o 66 milijuna kuna, potpuno očekivan radi podatka da su u rujnu prošle godine prodali 42 trgovine Riboli i Gavranoviću, što je gotovo trećina objekata u njihovom lancu rezultat Konzuma tržišno je iznenađenje.  Prihod Konzuma manji je oko jedan posto, konkretno radi se o 111 milijuna kuna. Iznenađenje je međutim, tim veće što je ovo prva godina koju je najveći nacionalni trgovac zaključio zabilježivši manji prihod naspram onog iz prethodnog razdoblja. Unatrag dvije-tri godine Konzum je ostvarivao male stope rasta, kretale su se između 0,4 i 1,1 posto.

Visoki skok posljednji je puta ostvario u 2008. kada je prihod uvećao za 17 posto.Za razliku od Konzuma Mercator-H je 2013. upisao kao prekretnicu u odnosu na rezultate koje nizao nekoliko prethodnih godina. Danas je potpuno razvidno da je Mercator ukjljučivanjem u svoj portfelj Getroa krajem 2009. zapravo sam sebi stavio omču oko vrata. Iako je u startu, konkretno 2010. prihod uvećao za oko 700 milijuna kuna već sljedeće godine prihod je smanjen za više od 200 milijuna, a pad je evidentiran i u 2012. kada je iznosio 316 milijuna. Zaokret u poslovnoj politici, davanje u najam većih površina unutar objekata Getroa, čini se, utjecalo je na bolji rezultat Mercatora koji je u 2013. ostvario skromni rast od jedan posto u odnosu na godinu prije, a iznosio je 26 milijuna kuna.
 

"Prošlogodišnji rezultati poslovanja Mercatora-H posljedica su provođenja plana reorganizacije poslovanja, redefiniranja komercijalne politike te optimizacije svih troškova kao i procesa unutar poduzeća. S restrukturiranjem društva nastavili smo i u 2014. godini te očekujemo značajno unaprjeđenje pokazatelja rentabilnosti poslovanja," odgovorila je na naš upit da prokomentiraju poslovanje Dunja Delić, direktorica marketinga. Iako smo istovjetan upit poslali na adrese svih deset top trgovaca odgovorili su samo iz Mercatora. Pomaci u poslovanju su vidljivi, no problem Mercatora ostaje dosta visoki gubitak, za prošlu godinu iskazan je sa 200 milijuna kuna, no pamti li se da je za 2012. godinu ovaj trgovac imao gubitak od 465 milijuna lanjski je rezultat ipak pomak ka boljem učinku.

U skupini deset po prihodu prvoplasiranih gubitak u poslovanju tijekom 2013. još su zabilježili Spar Hrvatska i to u iznosu od 106 milijuna kuna, Billa je imala 97,6 milijuna, Diona 65,9 te Kaufland čiji je minus lani iznosio 26,6 milijuna. Ostalih pet trgovaca poslovalo je uz dobit, no među njima se opet izdvaja rezultat Lidla. Ne po visini dobiti, iznosila je 7,9 milijuna kuna, već po činjenici da je taj trgovac od svoga dolaska 2006. lani prvi puta prikazao dobit. Godinu prije gubitak je iznosio više od 41 milijun kuna. Na listi deset najvećih trgovaca, premda je zasjeo na pretposljednju poziciju, dobro se u tržišnoj utakmici drži jedan regionalac, omiški Studenac koji je za prošlu godinu zabilježio visoku stopu rasta prihoda. Iznosila je 8,56 posto nasmram rezultata iz 2012. ili, u konkretnoj brojci izrečeno Studenac je u godinu dana svoj prihod uvećao za 96 milijuna kuna. To je značajan uspjeh zna li se da su dućani Studenca razmješteni uglavnom po dalmatinskom prostoru.   

 

Komentari (9)
Pogledajte sve

Mercator I Spar imaju problem je posluju ‘elegantno’ tj imaju lijepo opremljene prostore i visoke troškove koje moraju pokrivati skupljim cijenama. Pošto opća trgovina nema marže kao kozmetika (DM), ne može si priuštiti tako skupe prostore. TO je na našu žalost jer ljepše je vidjeti ugodno uređenu trgovinu nego nabacane stvari u jeftinom prostoru Lidla (u kojem i sam kupujem radi uštede).

Dolaze nova vremena i trebati će se prilagoditi. Ili biti vrlo efikasan što Europa može učiti od Amerike, ili nuditi jeftino u loše opremljenim trgovinama. Ili biti vrlo inovativan

rezultat Konzuma iznenađenje? po čemu to? pa normalno da su manji prihodi kada su smanjili regres sa 4000 na 1200 kn. isto tako Zagrebački holding prošle god dobio bonove za Interspar….ove godine je opet Konzum….

Napokon možemo odahnuti, stranci nas počinju agreisvno kolonizirati….

Zanimljivo kako je danas u večernjem bio podatak o najvećim uvoznicima.. Uglavnom udio uvoza u prihodima Konzuma je 13%, dok je isto za Lidl 39% [emo_smijeh]

sve ste napisali a najvažniju stvar niste – koliko je ko napravio prihoda? kakav je to članak kada nema osnovnog podatka??

New Report

Close