“U splitsku ULTRU uloženo više od 80 milijuna kuna, a na projektu radi preko 2.500 ljudi”

Autor: Borivoje Dokler , 02. srpanj 2018. u 14:18
Foto: Miranda Cikotic/PIXSELL

Joe Bašić, osnivač i direktor agencije MPG koja se proteklih godina istaknula uspješnom organizacijom splitska Ultre govori o efektima tog događaja na hrvatski turizam, troškovima i zaradi…

Joe Bašić, osnivač i direktor agencije MPG koja se proteklih godina istaknula uspješnom organizacijom glazbenih događanja među kojima je najpoznatija splitska ULTRA govori o efektima tog događaja na hrvatski turizam, troškovima i zaradi kako za organizatore tako i za Hrvatsku kroz turiste, ali i brending destinacije.

Kako ide prodaja ulaznica za šesto izdanje festivala ULTRA Europe i koliko će ove godine biti uloženo u organizaciju festivala? 

Zabilježili smo rast od 15% u odnosu na prošlu godinu. VIP ulaznice gotovo su rasprodane, a imamo povećani interes gostiju koji planiraju posjetiti sva događanja u sklopu ovogodišnjeg festivala, uključujući Bol, Hvar i Vis. To potvrđuje da smo uspjeli u namjeri da prezentiramo ULTRU kao jedinstveni destinacijski glazbeni festival čime produžujemo boravak naših posjetitelja u Hrvatskoj. Ukupni troškovi organizacije dosegnuli su brojku od 80 milijuna kuna, no isto tako, očekujemo da će festival generirati više od 500 milijuna kuna izravne potrošnje.

Kakve finalne brojke očekujete, hoćete li nadmašiti prošlogodišnje rezultate?

Ako se nastavi ovaj trend prodaje, trebali bismo ostvariti rekordne brojke i posjećenost od oko 160.000 posjetitelja tijekom sedam dana koliko festival traje.

Možete li vaše brojke usporediti s ostalim festivalima pod licencom World Entertainment Groupa i koliko su oni zadovoljni ULTROM u Splitu?

ULTRA Europe je drugi najveći događaj u svijetu koji nosi ime ULTRA. Tvrtka ULTRA Worldwide je jako sretna s razvojem našeg festivala tijekom prvih pet godina, a otkako je MPG Live preuzeo ulogu ekskluzivnog organizatora i promotora, još su više uvjereni da će ULTRA Europe postati veći od izdanja u Miamiju u narednim godinama. Posjetitelji iz više od 140 zemalja svijeta dolaze svakog ljeta na festival, dok recimo u Miami dolaze iz više od 80 zemalja svijeta. Ovaj podatak potvrđuje kako je naše izdanje atraktivno i prepoznato na svjetskoj sceni i samo je još jedan dokaz da ULTRA Europe ima potencijal postati vodeće izdanje među svim ULTRA događajima u svijetu.

Ministar turizma Gari Cappelli kazao je kako ostvareni BDP od festivala ULTRA Europe čini otprilike 0,08 posto ukupnog BDP-a Hrvatske te obećao kako će Vlada sukladno svojim financijskim mogućnostima podržati festival od 2018. do 2022. godine. Da li je obećanje 'zaživjelo'? 

Kad je prošle godine MPG Live preuzeo ulogu ekskluzivnog organizatora i promotora festivala te potpisao novi petogodišnji ugovor, intenzivirali smo razgovore s Ministarstvom turizma, Gradom Splitom i Splitskom županijom prezentirajući im naša očekivanja te potrebe koje bi omogućile da festival bude isplativ te da ujedno generira brojne pozitivne efekte za hrvatsku ekonomiju. Od 2013. godine imamo potporu i kvalitetnu suradnju sa svim državnim vlastima i agencijama koje su iznimno važne kako bi se osigurala sigurnost i dobrobit svih naših posjetitelja.

MPG Live je 2017. godine inzistirao na tome da Vlada RH uvidi ekonomske i marketinške efekte koje festival generira svake godine pa je tako Ekonomski institut, na čelu s ministrom Garijem Cappellijem, organizirao provedbu studije o stvarnim ekonomskim učincima ULTRE na hrvatsko gospodarstvo. Ovisno o rezultatima ove studije, utvrdili bi se direkti efekti i benefiti festivala na grad Split, Dalmaciju i Hrvatsku. Podaci su prikupljani i evaluirani tijekom jeseni 2017., a zaključak je iznesen u veljači 2018. Prema njima je bilo jasno da festival ULTRA Europe ima veliki značaj i utjecaj na hrvatsko gospodarstvo – tijekom tri dana festivala više od 500 milijuna kuna injektira se direktno u hrvatsku ekonomiju, dok se 30 milijuna kuna generira putem plaćanja poreza. Uzimajući u obzir da se festival održava od 2013. , govorimo o financijskom benefitu od preko 2 bilijuna kuna te glavnom pokretaču u transformaciji Splita. Naime, 2013. Split je imao 8000 registiranih kreveta dok danas govorimo o brojci od 30.000. Uz to, ne smijemo zaboraviti na ogromnu promociju te svim marketinškim efektima koji su proizašli održavanjem ULTRE.

Najveći udjel u ukupnoj potrošnji imaju ulaznice festivala, 31 posto, a slijede smještaj 24 posto, hrana i piće 19 posto i prijevoz 11 posto. Vidite li mogućnost promjene strukture potrošnje na ULTRI?

U godinama koje dolaze, struktura novca koja će se trošiti, mijenjat će se s produživanjem boravka gostiju. Osim toga, mijenja se i profil gostiju što će također izravno utjecati na razinu izdataka. Kako se u gradu Splitu povećava broj hotelskih soba, moći ćemo ponuditi još kreveta gostima s većom platežnom moći koji će više trošiti na večere, izlete i ostalo. Daljim razvojem i sadržajnim obogaćivanjem gosti koji borave u privatnim apartmanima ili kampovima imat će dodatne mogućnosti osim pohađanja glazbenog festivala što također utječe na duljinu njihovog boravka. Na primjer, sve se više gostiju odlučuje ostati dodatnih 3 do 5 dana nakon festivala kako bi istražili druge destinacije (Krk, Plitvice, Dubrovnik, Trogir, Zadar i otoci). Žele posjetiti nove klubove i restorane koji nisu bili u ponudi u 2013. godine. U Splitu se uređuju nove plaže, osmišljavaju dodatni sadržaji i programi kako bi gosti dodatno trošili, a tako u konačnici dolazimo do preraspodjele u udjelima prihoda od festivala. Ovo je proces i sretan sam što vidim da tržište prepoznaje sve moguće prednosti festivala i prirodno razvija načine i rješenja za maksimiziranje rezultata koji će izravno utjecati na ukupnu razinu zadovoljstva posjetitelja.

Kako vidite budućnost festivalskog turizma u Hrvatskoj?

Festivalski turizam postoji već stoljećima, a budućnost tih događaja nalazi se u rukama organizatora koji proizvodi i nudi relevantne sadržaje i iskustva te je u stanju pronaći podršku i sinergiju koja je potrebna kako bi se osigurala najbolja moguća okolina za organizaciju događaja.

Koliko je uloženo u organizaciju i koliko je ljudi sudjelovalo?

Više od 80 milijuna kuna uloženo je tijekom 2018. godine, a preko 2500 tisuće ljudi radi na ovom projektu, neki u stalnom radnom odnosu, neki su tu na pola radnog vremena dok dio tima čine naši partneri i dobavljači. 

Komentirajte prvi

New Report

Close