Prije više od deset godina The Coca-Cola Company je započela svoj put prema ostvarenju ambicioznog cilja globalnog osnaživanja pet milijuna žena poduzetnica kroz poboljšanje njihove ekonomske pozicije do 2020. godine. Napori u ovom području objedinjeni su 2010. godine kroz inicijativu 5by20, a danas na Međunarodni dan žena Coca-Cola i brojni partneri inicijative slave nadmašivanje postavljenog cilja i više od šest milijuna života dosegnutih pozitivnim promjenama.
Kompanija je kroz 318 lokalnih programa u sto država predano pružala podršku ženama poduzetnicama i ulagala napore u ostvarenje zajedničke vizije bolje budućnosti. Kroz inicijativu 5by20 ženama koje žele pokrenuti ili unaprijediti svoje poslovanje osigurane su edukacije, usavršavanje u vještinama, stjecanje znanja iz područja financija u svim fazama poslovanja, kontinuirano mentorstvo i široka mreža poduzetnica uključenih u inicijativu kao izvor primjera dobre prakse i korisnih savjeta. U ovoj misiji spremno su se ujedinili brojni partneri koji su predvodili lokalne aktivnosti u skladu s potrebama zajednice, partnerske punionice i zaposlenici The Coca-Cola Company, kao i dionici ključnih javnih institucija te civilnog, privatnog i političkog sektora.
S obzirom na pet desetljeća dugu prisutnost Coca-Cole u Hrvatskoj, kroz aktivnosti u okviru inicijative 5by20 adresirani su i neki od ključnih izazova u hrvatskoj zajednici. S ciljem poticanja pozitivnih promjena u Slavoniji i Baranji, slabije razvijenim područjima suočenim s iseljavanjem velikog broja mladih ljudi, 2018. godine je pokrenut projekt „Ženska perspektiva“.
Aktivnosti podrške poduzetnicama u usvajanju tržišnih razmišljanja, stjecanju znanja te ključnih poduzetničkih i socijalnih vještina, financirane su s 250.000 dolara od strane The Coca-Cola Foundation, filantropske zaklade kompanije. Osnažena ekonomska pozicija ženskih poduzetnica pružila je nove mogućnosti za bolji život njih i njihovih obitelji te stvorila čvršći i održiviji temelj za izgradnju budućnosti u Hrvatskoj. „Ženska perspektiva“ je završena krajem 2019. godine i osigurala je bolju poslovnu perspektivu za 65 poduzetnica iz sedam županija.
Odabrane poduzetnice dolaze iz Virovitičko-podravske, Brodsko-posavske, Vukovarsko-srijemske, Bjelovarsko-bilogorske, Požeško-slavonske, Sisačko-moslavačke i Osječko-baranjske županije, bave se poljoprivrednom proizvodnjom, različitim oblicima agroturizma, izradom rukotvorina te tradicionalnih suvenira i proizvoda korištenih u domaćinstvu, nastojeći time očuvati hrvatsku gastronomsku tradiciju i kulturnu baštinu.
˝Iako ponosni zbog ostvarenja velikog cilja, svjesni smo kako se žene i dalje svakodnevno susreću s preprekama koje koče njihov napredak i stoga ćemo u skladu s našom misijom i svrhom nastaviti pružati podršku poduzetnicama diljem svijeta potičući ih na puno ispunjenje svojih potencijala. U svjetlu pandemije Covid-19 i pogoršanja socioekonomske situacije diljem svijeta, naši napori imaju još veću važnost te ćemo pred sebe stavljati još ambicioznije ciljeve, a na putu do njihovog ostvarenja dosegnuti i osnažiti još veći broj žena pružajući im novu perspektivu za napredak i doprinoseći dobrobiti cjelokupne lokalne zajednice˝, poručuju iz kompanije.