Teroristi nisu uplašili Šestan Busch, Alan, Varteks, Čateks…

Autor: Marija Brnić , 18. studeni 2015. u 07:23
Karlovački HS Produkt na pariškom sajmu nastupa samostalno, predstavlja pištolj XD-S i jurišnu pušku VHS-2/Boris Ščitar/PIXSELL

Odustali omiški Galeb te zagrebačke tvrtke Odjeća, Šešir, Kap-ko i Galko iz Malog Bukovca.

Sektoru obrambene industrije najnovijim ratnim napetostima otvara se prostor za rast, pa ne čudi da se unatoč najavama zabrane održavanja javnih manifestacija u Parizu nakon terorističkih napada ipak održava međunarodni sajam vojnog i policijskog naoružanja i opreme Milipol, koji je jučer službeno otvoren. Naši su proizvođači okupljeni pri Hrvatskoj gospodarskoj komori (HGK) unajmili gotovo sto kvadrata prostora na tom sajmu, no umjesto njih osam, koliko ih se prijavilo za predstavljanje na sjamu, pet ih je nakon terorističkih napada u Parizu prošloga petka, uoči samog polaska, otkazalo put.

 

Šestan

Interesa i posjetitelja na sajmu ima. dogovorili smo susrete, no bilo bi neozbiljno iznositi procjene

Sajam se održava uz pojačanu kontrolu i preglede svih sudionika i posjetitelja na ulazu te u prisutnosti policijskih snaga. Iz Hrvatske su na Milipol otputovali predstavnici državne Agencije Alan te preloški proizvođač kaciga Šestan Busch i Pozamanterije MTČ iz Murskog Središća, dok su odustali proizvođači iz tekstilne branše: omiški Galeb te zagrebačke tvrtke Odjeća, Šešir, Kap-ko i Galko iz Malog Bukovca. No, iz redova tih proizvođača poručuju  kako i nisu usamljeni u takvim odlukama jer su zbog sigurnosnih razloga u zadnji čas odustajali i proizvođači obrambene industrije drugih zemalja. 

Nisu htjeli riskirati
"Procijenili smo da će, s obzirom na situaciju označenu kao ratnu, na sajmu biti malo ozbiljnih kupaca, posebice za robu koju mi nudimo. Prioriteti u ovom trenutku bit će, ponajprije na osobnoj zaštiti i naoružanju, manje na tekstilnoj opremi", objašnjava generalni direktor Galeba Stjepan Pezo. Omiškoj tvrtki, inače, vojni segment bilježi stalni rast i čini oko 20 posto ukupne proizvodnje. To su, objašnjava Pezo, proizvodi dodane vrijednosti, a njihov je funkcionalni program trikotaže koji bolje upravlja vlagom i temperaturom, te vatrotporni program, konkurentan na globalnoj razini.

 

1000eura

po kvadratu stajao je najam štanda na sajmu Molipol

No, iako su uplatili zakupljeni prostor na Milipolu (čija je cijena 1000 eura po kvadratu, od čega polovicu pokriva Hrvatska gospodarska komora) odlučili su da se neće izlagati riziku, bez obzira na eventualni dobitak. Slično su razmišljali i drugi proizvođači. Nisu, kažu, imali ni ugovorene konkretne razgovore, što je slučaj s onima koji su ipak otišli na Milipol. Alojzije Šestan, suvlasnik Šestan Buscha i predsjednik Zajednice proizvođača sredstava posebne namjene pri HGK, sa sajma poručuje da interesa i posjetitelja ima.

"Obavijestili smo neke partnere i dogovorili susrete, no bilo bi neozbiljno iznositi bilo kakve procjene", poručuje Šestan. Kaže kako na sajmu sudjeluju i predstavnici Varteksa, Čateksa te zagrebačke tvrtke Croshield. Karlovački HS Produkt, pak, na sajmu nastupa samostalno i nije odustao, a s pištoljem XD-S i jurišnom puškom VHS-2 uvršten je i na listu novih proizvoda na Milipolu.

 

Pezo

Procijenili smo da će na sajmu biti malo ozbiljnih kupaca, posebno za ono što mi nudimo, pa smo odustali

Velika očekivanja 
Uoči održavanja pariškog sajma očekivanja sudionika su bila velika jer su najave ukazivale na rekordan broj sudionika i posjetitelja. U fokusu ovogodišnjeg sajma inače su sve aktualne i važne teme, od antiterorizma, korištenje biometrije u identifikaciji u migracijama i graničnim kontrolama do upravljanja rizicima i sigurnosti u gradovima te cyber-sigurnosti. 

Komentirajte prvi

New Report

Close