Svaki službenik u Primorsko-goranskoj županiji mora mjesečno riješti najmanje pet predmeta u postupcima legalizacije bespravne gradnje, a za svaki dodatno riješeni dobit će 150 kuna neto. To ne bi bio problem da službenici, a riječ je, konkretno, o ispostavi u gradu Rabu, ne rade samo minimalnu normu.
Na pitanje službenici zašto njezin predmet nije riješen više od tri mjeseca, a po svim je rokovima to trebao biti, čitateljica Poslovnog dnevnika (podaci poznati redakciji, op.a.) dobila je sljedeći odgovor: "Novom odlukom o normama i stimuliranju ne smijemo obraditi više od pet mjesečno jer nam onda država mora platiti". Ako obradi više, to je preko norme! Na pitanje koliko bi mogli mjesečno obraditi odgovor je: od 30 do 40 predmeta, ali norma je pet!
Apsurdnu odluku o minimumu od pet predmeta legalizacije na mjesec po službeniku u svibnju je donijela Koraljka Vahtar-Jurković, pročelnica Ureda za graditeljstvo, prostorno planiranje i zaštitu okoliša Primorsko-goranske županije, na temelju zaključka s kolegija župana. Kako su nam objasnili u Županiji, ukupno 53 službenika rade na poslovima legalizacije, a kada se uz te predmete dodaju i oni redovni, riječ je o više od 50.000 predmeta koje moraju riješiti.
Na sreću, iznimka su
Ostale županije nemaju takav model nagrađivanja. Na naš su upit neki čak ostali zatečeni takvim načinom stimuliranja s obzirom na to da u nekima službenik obrađuje prosječno 20 predmeta mjesečno. U Splitsko-dalmatinskoj županiji takve odluke o stimuliranju nema, nego su još 2009. donijeli normu koliko svaki službenik mora raditi. Odluke koje se tiču legalizacije, kažu, nisu donijeli. U odjelu graditeljstva i prostornog uređenja Sisačko-moslavačke županije također nije poznata odluka koja bi normirala broj rješenih predmeta. Ni Zagrebačka županija nema takvu odluku.
U Primorsko-goranskoj županiji, kaže nam glasnogovornica Ermina Duraj, utvrđena su pravila za rad i kriteriji za nagrađivanje jer su službenici upravnog odjela obvezni uz redovite akte prostornog uređenja i gradnje (koji u radu imaju prednost) pojačano rješavati predmete legalizacije. "Preporučuje se riješiti 15 takvih predmeta mjesečno, no moguće je riješiti više ili manje", kaže glasnogovornica. Štoviše, nagradu će dobiti i službenici u pisarnicama zbog pojačana opsega posla, i to 10 kuna neto po predmetu, a rukovodeći službenici koji kontroliraju ispravnost predmeta i potpisuju završni akt u odgovarajućem broj primjeraka nagradit će se sa 20 kuna neto.
"Treba naglasiti da se ova odluka uklapa i u opće kriterije za nagrađivanje prema kojima se nagrada za uspješnost u radu može isplatiti više puta u godini (ali ne svaki mjesec), pri čemu jednokratni iznos ne može iznositi više od 75 posto jedne bruto plaće, niti može ukupno isplaćena nagrada u godini dana biti veća od tri bruto plaće službenika", objašnjava Duraj.
Po službeniku 705 predmeta
Budući da je od početka postupka legalizacije 2011. godine Primorsko-goranska županija zaprimila 42.300 predmeta, a postojeći službenici ne mogu ispuniti rok koji je dala Ministrica graditeljstva Anka Mrak Taritaš od dvije godine, Županija će na određeno vrijeme zaposliti još sedam ljudi, jedan za svaku ispostavu. Ministrica je županijama dala neka samostalno odluče kako će te predmete riješiti u zadanom roku.
Tako u Primorsko goranskoj županiji svaki službenik treba riješiti 705 predmeta (u svim ispostavama zaposlena su ukupno 53 službenika, a s dodatnih sedam koje će zaposliti, to je 60). Ako bi rješavao preporučenih 15 mjesečno, od čega je deset dodatno plaćeno, svakome od njih trebat će 47 mjeseci, odnosno gotovo četiri godine. Budu li se ti predmeti rješavali kao na Rabu, dakle pet mjesečno, u toj bi županiji bilo potrebo gotovo 12 godina za rješavanje svih predmeta legalizacije.
Prema posljednjim rezultatima, na razini države pristiglo je više od 800.000 predmeta za legalizaciju. Ako se taj broj dovede u odnos s poželjnih 15 predmeta na mjesec, koliko je preporučeno u Primorsko-goranskoj županiji, i kad bi na razini države 1000 službenika radilo na tim predmetima, bila bi potrebna 53 mjeseca, odnosno 4,4 godine, da se sve riješi.
Podsjetimo, prema podacima koje je prije dva mjeseca iznio ministar uprave Arsen Bauk, u državnoj upravi zaposleno je ukupno 224.000 ljudi. A u Primorsko-goranskoj županiji dobit će nagradu za posao koji u drugim županijama rješavaju u roku službe.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.gospodine autore, drugi put se malo više informirajte prije nego pišete ovakve članke. Na Rabu posao legalizacije obavlja jedan službenik (brojem: 1) i on nije kriv što samostalno to mora obavljati. Drugo, službenik je poprilično ažuran bio do nekog vremena, negdje oko uskrsa, (rješeni su predmeti do sredine veljače), kada se rad nekako usporio. A sad vidimo i zašto – dok “više sile” nisu rekle da mora obavljati samo 5 predmeta mjesečno što opet nije službenikova krivica nikakao. Provjerite neke urede s puno više službenika koliko su predmeta rješili? Dajte kontaktirajte ured u Crikvenici (isto u PGŽ) i pitajte njihovo stanje. Naime, ja već čekam od 1.10. da mi pregledaju predmet ali to uz sva zivkanja i dalje nisu u stanju napraviti. 1.10. -hallo … legalizacije je tek bila počela….ovim tempom njima će trebati “1460” godina… anemožeš se ni žalit jer tek ti onda neće elaborat biti pregledan nikada..
Kolko ono nema gradnje od mora? 70 metara ili?
http://www.jutarnji.hr/luksuzne-vile-u-primostenu/1118658/?foto=4
ako si stranački (partijski) podoban, može i na samoj obali, nema problema! [emo_smijeh]
Kolko ono nema gradnje od mora? 70 metara ili?
http://www.jutarnji.hr/luksuzne-vile-u-primostenu/1118658/?foto=4
Stanje je slično u svim državnim tvrtkama. Sastavljaju se i potpisuju kolektivni ugovori koji su financijski neodrživi, a na to se odmah u startu utroše stotine i stotine radnih sati na beskonačna nadmudrivanja i pregovaranja oko kojekakvih fiktivnih normi, fonda radnih sati, dozvoljenog broja zaposlenih djelatnika itd. S obzirom da su isti u praksi neprovedivi, odmah po stupanju na snagu počinje natezanje kako limitirati financijsku štetu, te se potom (usmenim ili pismenim putem) izmišljaju razne nebulozne "administrativne naredbe" (poput ove o maksimalno pet riješenih predmeta mjesečno kako bi se spriječilo prekoračenje norme) na što se opet utroši stotine radnih sati. U konačnici, rezultat je kaos i potpuno paralizirana birokracija koja se uopće ne bavi poslovima kojima bi se trebala baviti, već se svo vrijeme i energija troše na interna prepucavanja i beskorisnu papirologiju.
Znaci pdv treba na 30% i jos bar 20 000 rodaka/birokrata da se ovaj problem rijesi… oh, wait, pa problem je nastao jer nisu NISTA uopce dosad radili? Ma nema veze, nek se dodaje jos novih.
Uključite se u raspravu