Od 1. siječnja 2016. kad je Zakon o stečaju potrošača stupio na snagu pa do 28. svibnja 2018., Financijska agencija (Fina) je u svojim savjetovalištima zaprimila 1197 predmeta, s ukupno 7222 vjerovnika i 867,9 milijuna kuna potraživanja.
Rezultati nisu dobri – u tih 29 mjeseci u Fininim savjetovalištima sklopljeno je čak 828 potvrda o neuspjelom sklapanju izvansudskog sporazuma.
Dosad je sklopljeno svega 16 izvansudskih sporazuma, no i tu se, osim u jednom slučaju, radi o izvansudskim sporazumima koji su sklopljeni samo s dijelom potrošačevih vjerovnika.
U slučaju kad sporazum nije sklopljen sa svim potrošačevim vjerovnicima, uz sklopljeni izvansudski sporazum potrošaču se izdaje i Potvrda o neuspjelom sklapanju izvansudskog sporazuma.
Prema podacima Fine, koja provodi izvansudski postupak stečaja potrošača s ciljem sklapanja izvansudskog sporazuma između potrošača i vjerovnika, obveze nisu evidentirane u 278 predmeta u kojima nije zaprimljen popis imovine i obveza potrošača.
Najviše ih se vodi u Zagrebu, 654, s 3395 vjerovnika i 425,4 milijuna kuna prijavljenih obveza. U Osijeku je stečajeva potrošača bilo 95, u Puli 79, a u Splitu tek 55.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu