Talijansko turističko tržište jedino ‘na nuli’

Autor: Marija Crnjak , 22. siječanj 2018. u 07:59
Talijani se često odmaraju u svojoj državi, kažu u HTZ-u/Grgo Jelavić/PIXSELL

Lanjski rezultati su isti kao i 2005., a iz HTZ-a navode kao razlog krizu i navike turista, dok struka zaziva veće ulaganje u promociju.

Dok je s većine emitivnih tržišta u 2017. godini Hrvatska imala dvoznamenkast rast, talijansko tržište jedino je tržište na kojem je zabilježena stagnacija koja traje već godinama, a može se očekivati i u sljedećoj.

U Hrvatskoj turističkoj zajednici koja sustavno prati tržište iz svojih predstavništava tvrde da je više razloga stagnaciji, od ekonomske krize do navika putovanja Talijana koji izvan zemlje putuju najviše u špici ljetne sezone kad u Hrvatskoj više nema mjesta, dok neki naši sugovornici s terena smatraju da Hrvatska treba malo više ulagati u talijansko tržište. Lani je u Hrvatskoj bilo 1,1 milijun dolazaka i gotovo 5 milijuna noćenja s talijanskog tržišta, jednako kao godinu prije, što je manje nego 2005., te ne puno više od najgore 2013. godine kad su Talijani napravili 4,4 milijuna noćenja.

Osim ekonomske krize koja nije pogodovala industri putovanja, u HTZ-u pojašnjavaju da Talijani generalno nisu izraženo skloni odlasku na odmorišna putovanja u inozemstvo, te često odmaraju u Italiji (u 2016. godini 78 posto Talijana godišnji je provelo u Italiji. Usto, Hrvatska je tijekom posljednjih godina doživjela osjetnu ekspanziju popularnosti na tržištima Zapadne i Sjeverne Europe, što znači i veći "pritisak" na smještajne kapacitete više cjenovne kategorije, hotele, kvalitetnije kampove i obiteljski smještaj.

 

Žgomba

Talijani kasno bukiraju, a žele špicu sezone kad nema slobodnog kreveta.

"Talijani su istodobno skloni izuzetno kasnom bukiranju ljetnog odmora koji realiziraju jako često u srpnju i kolovozu, pa u trenutku kada žele bukirati, više ne nalaze slobodan krevet u Hrvatskoj. Ipak, nove generacije Talijana mijenjaju navike i više putuju van glavne sezone, a ljeti ih često spašava sve veći broj privatnih apartmana u Hrvatskoj. Da toga nema, brojke s talijanskog tržišta bile bi još slabije", kaže Boris Žgomba iz Unilinea.

Rea Karninčić iz agencije Solo Croazia iz Milana smatra da Hrvatska zanemaruje talijansko tržište, od loše zračne i morske prometne povezanosti do slabog oglašavanja. U HTZ-u pak uz milanski najavljuju otvaranje ureda u Rimu kako bi ojačali promet s juga Italije, dok se s bogatijeg sjevera radi na privlačenju korporativnih gostiju i novih skupina turista koje zanima odmor van glavne sezone.

Komentirajte prvi

New Report

Close