Talijani vrebaju šanse u izgradnji mostova na Savi i novih urbanih cjelina

Autor: Darko Bičak , 15. prosinac 2020. u 22:00
Grad Zagreb planira značajne investicije, poput preobrazbe prostora Gredelja (na slici),…/PETAR GLEBOV/PIXSELL

Hrvatsko-talijanska suradnja je nedavno intenzivirana što je urodilo proglašenjem Isključivoga gospodarskog pojasa na Jadranu.

Hrvatska je u velikom investicijskom ciklusu u infrastrukturu i zgradarstvo gdje svoju priliku vide i mnoge talijanske tvrtke, rečeno je jučer na Talijansko-hrvatskom gospodarskom forumu za infrastrukturu, građevinu i energetiku, a koji se, naravno, održavao online.

Pierfrancesco Sacco, Veleposlanik Italije u Zagrebu, istaknuo je da su procjene da će Hrvatska ukupno u infrastrukturu do 2027. uložiti 45 milijardi kuna u projekte koji su već sad u nekoj fazi izvedbe ili projektiranja.

Na skupu je pojašnjeno da se tu radi i o dodatnim investicijama obnove Zagreba nakon potresa, a koje bi u konačnici mogle dosegnuti i 11,5 milijardi eura, na koliko su procijenjene ukupne štete potresa.

Uz to, i sam Zagreb planira značajne investicije koje nisu vezane uz potres, poput izgradnje 10 novih mostova preko Save, izgradnje novih urbanih cjelina Gredelj, Badel, Hipodrom i slično.

Od zajedničkog interesa

Na infrastrukturnim, prometnim i energetskim projektima u Hrvatskoj djeluje već 15 talijanskih tvrtki, a njihov broj bi se u narednom razdoblju mogao i znatno povećati.

Alan Gospočić, državni tajnik u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture, istaknuo je da je nedavno intenzivirana suradnja hrvatske i talijanske Vlade na pitanjima od zajedničkog interesa, a rezultat čega je i upravo proglašen Isključivi gospodarski pojas s hrvatske i talijanske strane Jadrana, te da su u fokus stavljeni željezničko povezivanje putem mediteranskog koridora, jačanje pomorskog prometa kroz suradnju morskih luka te bolja frekvencija međusobnog zračnog prijevoza.

15

tvrtki iz Italije već je angažirano na nekima od infrastrukturnih poslova diljem Hrvatske

“Hrvatska je završila gotovo 90% svoje planirane mreže autocesta, no ostalo je nekoliko većih i manjih projekata i u tom dijelu. To se, prije svega, odnosi na hrvatski dio koridora 5C koji će povezivati Osijek i BiH s lukom Ploče. Tu je i važan projekt povezivanja Dubrovnika preko Pelješkog mosta s ostatkom Hrvatske”, kazao je Gospočić.

Dodao je da su ukupne investicije s autocestama, one koje su u tijeku, koje se pripremaju te one u planu, teške ukupno 2,7 milijardi eura. Slična situacija je i sa 7278 km državnih cesta koje su uglavnom izgrađene, ali traže stalnu modernizaciju i dogradnju.

Tako se tu planiraju značajni projekti u obilaznice Zagreba, Rijeke i Splita te Savski i Pelješki most. Situacija je u željezničkoj infrastrukturi potpuno obrnuta od one s autocestama te se trenutačno rekonstruira ili gradi/projektira iznova gotovo čitava željeznička mreža – je u nekoj fazi 17 projekata ukupne vrijednosti koja se penje i na 3,5 milijardi eura.

Dionice Hrvatski Leskovac – Karlovac čija vrijednost 315 mil. eura, Dugo Selo – Novska koja je vrijedna kroz tri faze planirane izvedbe, 572,5 mil. eura i Škrljevo-Rijeka-Jurdani od 270 mil. eura su neke od njih.

Proširenje zračnih luka

Predstavljene su i buduće investicije u zrakoplovnu infrastrukturu, a koja je po uzoru na autoceste uglavnom kompletirana u proteklom razdoblju. No, i dalje je u planu proširenje Zračne luke Zadar u vrijednosti 66 mil. eura te ZL Osijek.

Tu je i modernizacija otočnih aerodroma na Malom Lošinju i Braču u što se planira investirati 35, odnosno 25 mil. eura.

Maja Pokrovac, direktorica udruge Obnovljivi izvori energije Hrvatske, nabrojala je investicijske prilike u obnovljive izvore energije: 7000-9000 MW u vjetroelektrane, 8000 MW u solare, 3700-4250 MW u hidroenergiju, 800 MW u geotermalnu energiju te 74-159 PJ godišnje u biomasu.

Komentirajte prvi

New Report

Close