Za razliku od nekih drugih poduzetnika u cestovnom prijevozu, taksisti su Vladinim prijedlogom zakonskih izmjena i dopuna ostali nezadovoljni.
Sekcija taksi prijevoznika pri Hrvatskoj obrtničkoj komori stoga je u Sabor uputila amandmane kojima je, uz ostalo, zatražila propisivanje da se jedna dozvola za obavljanje autotaksi prijevoza može izdati samo za jedno vozilo.
U dozvoli bi se, prema njima, obvezno morala unijeti registarska oznaka vozila, a u vozilu bi se morao nalaziti izvornik dozvole. Zahtijevaju i da jedinice lokalne samouprave vode evidenciju o izdanim dozvolama te da ona bude javna.
Dosadašnja praksa u autotaksi prijevozu pokazala je, kažu, podložnost manipulacijama, a vjeruju da bi prihvaćanje njihovih prijedloga pridonijelo boljoj kontroli i uvođenju reda na tržište tih usluga, kao i pojednostavljenju poslovanja.
Kao primjer sadašnjih manjkavosti i nelojalne konkurencije navode npr. da se ista dozvola može kopirati i koristiti u više vozila, a ne samo u vozilu za koje je dozvola izvorno izdana.
Fina je, pak, povodom Dana vozača taksija jučer objavila 10-godišnji pregled tog tržišta. Od 2009. do 2019. broj poduzetnika porastao je s 22 na 1343, a od lanjskog siječnja pa do sredine ožujka 2021. za 274.
I broj zaposlenih u 10 godina je višestruko povećan, a pandemijskoj 2020. prethodila je po prihodima rekordna 2019. s ostvarenih 305 mil. kuna.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu