Predstavnici švedske vlade u srijedu su preko FXM-a, svoje agencije za izvoz vojne tehnologije, Ministarstvu obrane RH predali zadnju ponudu za SAAB-ove vojne zrakoplove Gripen, koji bi trebali zamijeniti naše dotrajale Migove 21.
Kako neslužbeno doznajemo, ponuda je financijski nešto povoljnija od prethodne, ali se sada nudi i manji broj zrakoplova. Šveđani nude offset program u stopostotnoj vrijednosti cijelog posla. U ponudi se navodno nigdje ne spominje brodogradnja iako se posljednjih dana u medijima spekuliralo da su Šveđani u okviru offset programa zainteresirani za kupnju jednoga hrvatskog brodogradilišta. Predstavnici SAAB-a rekli su nam da nisu zainteresirani za takvu kupnju. Kažu da su posjetili četiri hrvatska brodogradilišta te da imaju kontakte u skandinavskim zemljama iz kojih bi dolazile narudžbe poslova za pojedine brodove. Kako doznajemo u kompaniji, "prije dvije godine govorilo se o četiri ledolomca, a ove godine postoji potreba za izgradnju offshore brodova (OSV) s vrijednošću od 100 milijuna dolara". Šveđani su do sada Hrvatskoj ponudili niz offset projekata.
"U ovom trenutku odobreno je sedam pre-offset projekata, za pet se već više od godine dana čeka odobrenje u Ministarstvu gospodarstva. U mogućnosti smo ponuditi još osam pre-offset projekata na evaluaciju, međutim kako čekamo na odobrenje prethodnih pet, nove nismo predali u proceduru. Postoje indikacije da će se proces uskoro ubrzati te da ćemo dobiti povratne informacije u idućih desetak dana", doznajemo iz SAAB-a. Švedska je delegacija prethodno boravila u Ministarstvu gospodarstva gdje su još jedanput iznijeli prijedloge suradnje s hrvatskim tvrtkama. Konačnu odluku o kupnji novih borbenih zrakoplova donosi Vijeće za obranu.
Offset
A što se realiziralo?
Šveđani su ponudili suradnju nizu tvrtki kao što su DIV, RH Alan, Đuro Đaković, Gredelj, Dalekovod, Končar, Končar El. uređaji, Agrokor, Geofoto… Pristane li Vijeće za obranu na kupnju švedskih, ili bilo kojih drugih zrakoplova, valja paziti da se offset ne svede na minimum, kao što se dogodilo nakon kupnje oklopnih vozila finske Patrije. I tu se govorilo o raznim offset projektima, što se na kraju ograničilo na prijenos tehnologije proizvodnje oklopnjaka.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu