Nedavnom akvizijom Drvne industrije Čazma talijanska Florian grupa povećala je svoj portfelj u Hrvatskoj na pet kompanija, no tu ne završavaju njihove ambicije. O poslovanju i planovima za ovdašnje tržište u prvom intervjuu za hrvatske medije govori Elvio Florian, suvlasnik kompanije koji vodi poslovanje u Hrvatskoj.
Prije 20 godina, dok je trećina Hrvatske bila okupirana, ovdje ste osnovali tvrtku. Što je bio motiv dolaska?
Kao i svakom poduzetniku vizionaru, motiv dolaska bila je želja da napravimo dobar posao te da na tržištu koje je za Florian grupu vrlo važno imamo svoju bazu. Usto, često sam bio u Hrvatskoj i htio sam na neki način pomoći da se nakon rata pokrene poslovanje i nastavi tamo gdje je naprasno prekinuto 1991. Želio sam da plemenitu sirovinu koju ima Hrvatska i pamet ovdašnjih ljudi iskoristimo i podignemo i drvnu i industriju namještaja na europsku razinu. Prva tvrtka koju sam otvorio u Hrvatskoj je Elda drvo, već tada smo radili jako dobro. Slijedeći instinkt uvidio sam da nam se ukazuje velika prilika: da počnemo proizvoditi dio naših proizvoda i na hrvatskom teritoriju.
U biznis ste krenuli kao trgovac drvnom sirovinom, no nedavno ste u portfelj stavili petu tvrtku, DI Čazma, kakav asortiman proizvodite i gdje ga plasirate?
Florian grupa dugo je bila samo trgovac drvom i proizvodima od drva. No, kako se prilike u poslovanju mijenjaju, a mudri se prilagođavaju tržištu, i mi prilagođavali našu strategiju. U paleti su proizvoda Florian grupe u Hrvatskoj: namještaj i podovi od drva, uglavnom hrasta (DI Čazma), troslojni podovi od hrasta (Elda drvo), ploče i deking od jasena (Lipovljani Lignum), lijepljeni okviri za prozore (Elvio pro) te prvoklasna bukva i deking od bukve (OTK). Imamo i elemente "bukva superior" i "hrast prime", što podrazumijeva da je proizvod osušen, obrađen i pakiran te spreman za izravno stavljanje na tržišta Njemačke, Francuske i Engleske. Florian grupa time se razlikuje od ostalih konkurenata i u cijelom je svijetu prepoznatljiva po tome što zadovoljava sve potrebe klijenata prema metodi "just in time".
U Čazmi imate velike planove u proizvodnji namještaja.
DI Čazma poduzeće je s dugom tradicijom u sektoru proizvodnje namještaja i najmlađa članica Florian grupe koja će poslati lider na tržištu hotelskog i namještaja za opremanje ureda i poslovnih prostora. Kupnjom nove tvrtke rodila se želja za kreiranjem prve tvrtke u Hrvatskoj koja na tržište donosi novi, dizajniran, drveni proizvod visoke dodane vrijednosti. Uvođenjem našeg sustava rada i organizacije te uz nove vodeće ljude DI Čazma uskoro će postati najveći proizvođač namještaja u Hrvatskoj. Naše su ambicije primarno vezane uz izvoz namještaja i opreme na tržište EU.
Otvarajući svojedobno ured u Zagrebu ugledni konzultat Roland Berger savjetovao je: "Ne izvozite drvnu sirovinu nego uvezite talijanske dizajnere". Vi ste na novom projektu dizajniranja namještaja za hotelijerstvo prednost dali ipak hrvatskim dizajnerima.
Naravno! Upravo je to naš cilj: zajednički realizirati dizajniran proizvod, tim mladih hrvatskih dizajnera zajedno s iskustvom Florian grupe.
U proljeće 2013. preuzimanjem Lignum Lipovljana najavili ste investiranje 100 milijuna kuna, Čazma je završna transakcija ili motrite još neke akvizicije?
Lipovljani Lignum postaju stožerna tvrtka Florian grupe u Hrvatskoj. Pred potpisivanjem smo ugovora za izgradnju kogeneracijskoga postrojenja te upravo montiraju i nove sušare. Stvorili smo sve uvjete da u bliskoj budućnosti Lipovljani postanu jedna od tri-četiri najveće tvrtke u sektoru. U međuvremenu smo akvizirali jednu odličnu kompaniju, OTK Kaštelanec, koja je i prije našeg preuzimanja radila odlično. Ulaskom u Grupu dodatno je postala efikasnija u svakom segmentu. Usudim se reći da ulazi u sami vrh najboljih tvrtki u sektoru, po svim pokazateljima. Čazma je najnovija akvizicija i sljedeća godina proći će u konsolidiranju svih segmenata poslovanja, a prave rezultate očekujemo u 2016. Našoj grupi doslovno se svaki tjedan javi neka tvrtka sa željom da je preuzmemo. No, imamo strategiju i prema njoj gledamo i potencijalne akvizicije. Imamo još ambicija u preuzimanju jer trebamo zaokružiti strateške planove u Hrvatskoj. Naše je opredjeljenje neprastani izazov – Florian grupa kreće se u sinergiji, kad neko ulaganje postane zanimljivo, dobrodošlo je!
Hrvatska ima obilje vrhunske drvne sirovine. Što bi trebalo uraditi da drvna industrija proizvodi više asortimana veće dodane vrijednosti koji na europskom, ali i ostatku svjetskog tržišta može pronaći svoju nišu?
Točno je to za sirovinu, Hrvatska je u tvrdom drvu jedan od najvažnijih konkurenata. Da bi se stalno usavršavao finalni proizvodi i jačala drvna industrija, potrebno je stalno ulagati u ljudske resurse i tehnologiju te je kapitalno ojačavati. Posljednjih godina u drvnoj industriji u Hrvatskoj mislilo se da se nešto može promijeniti samo ako se unesu djelomične promjene. Srećom, mi smo napravili zaokret: razvili smo proizvod koji je sveobuhatniji i kompleksniji, time kompletniji, onakav kakvog traži zahtjevni kupac.
Poslujete i u Mađarskoj, možete li ovdašnje investicijsko okruženje za poduzetnike usporediti s mađarskim?
Florian grupa počela je raditi u Mađarskoj prije nego u Hrvatskoj. Mađarska nema dovoljno repromaterijala i to je bio motiv ulaganja u Hrvatsku. Drugi motiv je da Hrvatska ima bolje složenu organizaciju u drvnom sektoru.
Kako Florian grupa radi na matičnom, talijanskom tržištu?
Florian grupa svrstala se u red nekoliko najvećih trgovaca drvom i proizvodima od drva u Italiji s više od 70 posto izvoza. Za razliku od konkurencije, okrenuli smo se zahtjevnijim tržištima te nam kriza koja traje u Italiji gotovo koliko i u Hrvatskoj nije nanijela previše štete. Rastemo, razvijamo se, za razliku od ostalih, koji iz godinu u godinu smanjuju obujam poslovanja. Ušli smo snažno u proizvodnju, osmislili sustav rada koji je odlično prihvaćen te bilježimo kontinuiran rast i povećavamo tržišni udjel.
Planirani prihod za 2015. najmanje 35 mil. eura
Uprave svih pet tvrtki vode lokalni ljudi, nikoga niste doveli iz Italije, zašto?
Uz moju koordinaciju i vodstvo, hrvatski tim ima sve predispozicije upravljati i profesionalno odraditi taj zahtjevni posao.
Koji su van planovi za 2015.?
Zapošljavamo 450 radnika koji će ove godine ostvariti oko 31 milijun eura prihoda, od čega 90 posto kroz izvoz. Za 2015. planiramo najmanje 35 milijuna eura prihoda te daljnji organski rast od deset posto godišnje. U svim tvrtkama namjeravamo povećati profitabilnost i produktivnost te investirati u modernije tehnologije, uz gradnju kogeneracijskih postrojenja na svim lokacijama sukladno raspoloživoj sirovini. I naravno, nove akvizicije prema strateškom planu.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Dobar spin u našoj maloj korumpiranoj državici…jedan bivši ministar riješio upitnu predstečajnu nagodbu svom drugu bankaru…Gdje je tu “Nova Pravednosti”..?
Uključite se u raspravu