Svaka nagrada otvara nam vrata novih svjetskih tržišta

Autor: Josipa Ban /VLM , 23. lipanj 2013. u 22:00
Željko Jirouš/Marko Prpić/PIXSELL

Najviše vina prodajemo na domaćem tržištu; izvozimo u Bosnu i Hercegovinu, Rusiju, Njemačku, Poljsku, Japan i Veliku Britaniju.

Kupovna moć se smanjila, a zalihe na podrumima porasle, tako ocjenjuje stanje u vinarstvu Željko Jirouš, direktor prodaje slavonske vinarije Feravina. Ulazak u Europsku uniju dodatno će pojačati konkurenciju na tržištu, što znači da je jedino kvaliteta uvjet opstanka. U tom smislu važnu ulogu za proizvođače vina igraju nagrade, jer su upravo one potvrda kvaliteta. Usto, ističe Jirouš, svaka nagrada otvara vrata novih tržišta.

 

11,8milijuna

eura vrijednost je EU vinske omotnice od 2014. do 2018.

Ove godine Feravina su osvojile nagrade na ocjenjivanju vina Decanter u Londonu za njihova dva najpoznatija vina, Frankovka Miraz 2009. i Syrah Miraz 2009. Posljednje vino nagrađeno je srebrom i na međunarodnome sortnom ocjenjivanju Syrah du Monde u Francuskoj, a na sajmu u Kutjevu graševina Dika osovojila je zlatnu medalju. Ova nagrada, napominje Jirouš, pozitivno će utjecati na prodaju Dike na domaćem tržištu. Željko Jirouš ocjenjuje koliko su nagrade i marketing važni u vinskoj industriji te donosi svoju ocjenu stanja u hrvatskoj vinskoj industriji.

Feravino često osvaja nagrade za kvalitetu. Koliko su nagrade važne za dobru prodaju vina?

Nagrade su vrlo važne, to je potvrda kvalitete naših vrhunskih proizvoda. Vino je sofisticirani proizvod koji se sastoji od puno elemenata koji ga formiraju i utječu na njegov tržišni uspjeh, no prioritet je kvaliteta. Slijedi vizualni dojam ali on kratkoročno prodaje vino. Dobro dizajniranu bocu s privlačnom etiketom kupit ćete samo jedanput ako je vino prosječno. Feravino je u zadnjih nekoliko godina postavilo nove ciljeve i novu brend-strategiju u koju je uključeno sudjelovanje na domaćim i međunarodnim ocjenjivanjima vina. Nagrada je točka na i, potvrda stručnjaka, vrhunskih sommeliera i svjetski priznatih enologa koji su dali svoje mišljenje o vinu. Svaka nagrada otvara nam vrata novih, zahtjevnih europskih i svjetskih tržišta.

Koliki utjecaj na prodaju ima dobar marketing i koliko u to ulažete?

Svjesni smo da je danas uz izvrsnu kvalitetu vina nužna i, moglo bi se reći, neizostavna dobra promocija vina. Marketing vina vrlo je kompleksan i tijesno vezan uz prodaju. U Hrvatskoj nema specijalizirane marketinške agencije koja bi se studiozno bavila promocijom vina, s dužim iskustvom u tome, kao u nekim drugim priznatim vinskim zemljama. Želite li biti prisutni na vinskoj sceni, morate raditi planski i kvalitetno te neprekidno ulagati u marketing. Zato sustavno ulažemo u razvoj naših brendova "Miraz" i "Dika". Feravino je prisutno u svim segmentima promocije, na vinskim festivalima, međunarodnim ocjenjivanjima. Osim toga, radimo vinske kampanje, održavamo prezentacije novih proizvoda, medijski smo prisutni preko različitih oglašavanja na radiju, televiziji. Preuredili smo Stari podrum s kušaonicom u Feričancima, obnovili Vincilirsku kuću, a ozbiljno radimo i na razvoju eno-gastroturizma. Sve više posjetitelja dolazi u posjet vinariji, što nam je posebno bitno jer promoviramo i prodajemo vina izravno, na pragu. U suradnji sa enolozima Feravina educiramo potrošače i promičemo kulturu konzumiranja vina.

Koliko su vaši godišnji kapacitet proizvodnje te na koja tržišta najviše prodajete?

Godišnji se kapacitet kreće između 800 i 900 tisuća litara vina. Najviše vina prodajemo na domaćem tržištu. Izvozimo u Bosnu i Hercegovinu, Rusiju, Njemačku, Poljsku, Japan i Veliku Britaniju.

Kako biste ocijenili stanje u vinarstvu danas u Hrvatskoj?

Kupovna se moć smanjila, a zalihe u podrumima porasle. U strukturi prodaje vina nastupile su radikalne promjene. Ukupna prodaja nije pala, međutim tržište se podijelilo. Većina kupaca, naime, odrekla se kupnje buteljiranih vina i kupuju jeftina vina u velikim pakiranjima. Malobrojni kupci veće platežne moći kupuju skuplja, brendirana vina. Osim toga, pala je i cijena vina kao posljedica ekonomske krize i sve žešće konkurencije. Kako bismo bili konkurentni na tržištu i mi smo korigirali cijene kvalitetnih i vrhunskih vina, što je rezultiralo porastom prodaje. Snižavanjem cijene vina usklađujemo se s cijenama na policama maloprodajnih lanaca u zemljama Europske unije.

Često se čuje da bi se vinari trebali udružiti kako bi bili konkurentniji i smanjili troškove. Podržavate li taj stav?

Da, potrebno je udruživanje hrvatskih vinara, i na lokalnoj i na nacionalnoj razini. Kroz krovnu instituciju Udruženje vinarstva HGK bit će lakše nastupiti na zahtjevnom svjetskom tržištu. Mora postojati i jasna komunikacija Udruženja vinarstva s Ministarstvom poljoprivrede. Ovih je dana predstavljen nacionalni program za vino u razdoblju 2014.–2018., u kojem su potanko razrađene predložene mjere putem kojih će se nakon ulaska u EU moći koristiti vinska omotnica u iznosu od 11,8 milijuna eura. Vinari će se moći koristiti sredstvima za promidžbu na trećim tržištima. Jedna od mjera konkretno je vezana za marketing vina, očito prepoznat kao bitan segment za ulazak hrvatskih vina u zemlje Europske unije.

Što je najveći izazov pri izvozu vina na strana tržišta?

Proizvesti izvrsno vino po prihvatljivoj cijeni za određeno tržište i osmisliti ispravnu marketinšku strategiju.

Pristupanje EU

Što za vas znači ulazak u Europsku uniju?


Još veću konkurenciju. Stalni rast kvalitete dugoročno je jedino jamstvo za opstanak na tržištu i ulazak na nova tržišta. Vina je potrebno ponuditi po prihvatljivim cijenama i tako ući u proces usklađivanja cijena s europskim proizvođačima. Feravino je s tim postupkom započelo na vrijeme, tako da ne očekujemo veliki pad prodaje.

Komentirajte prvi

New Report

Close