Sutra završava rok za predaju obvezujućih ponuda za kupnju novogradnje 514, broda za prijevoz automobila, koju je iz stečajnog postupka Uljanika preuzela država, a nalazi se u riječkom 3. maju, koji je u gradnji bio podizvođač.
Natječaj je raspisalo Ministarstvo gospodarstva, u kojem će se ponude i predavati, a kako se neslužbeno čuje, interes je od početka kolovoza kada je poziv objavljen, iskazao veći broj potencijalnih kupaca, a prve procjene su da bi moglo stići više ponuda, tri do četiri.
Glavni kriterij kod odabira kupca bit će najviša ponuđena cijena, a minimalna ispod koje država neće ići je 39 milijuna eura. Sam proces odvijat će se u dvije faze – u prvoj će po zaprimanju ponude ocjenjivati posebno, stručno tijelo države, a one koje udovoljavaju uvjete i dali su najviše ponude obavijestit će se o najvišoj cijeni i pozvat će ih se u drugi krug, u kojemu će imati priliku dati i zadnju ponudu.
Uvjet za sudjelovanje u procesu je i priloženo bankovno jamstvo na iznos od 2 milijuna eura ili potvrda o uplati avansa.
Natječajem je ostavljena opcija za prodaju broda i u dovršenom i nedovršenom stanju (brod je inače visokom stupnju dovršenosti, 80%), a bude li ponuda za oba modela, država će kao prodavatelj odlučiti, kako stoji u natječajnoj dokumentaciji, po vlastitom nahođenju.
Dovršetak broda država je ugovorila s 3. majem, koji bi, kako je natječajem predviđeno, ostao izvođač i u slučaju da kupac odabere opciju nedovršenog broda.
Jučer je riječki škver na burzi objavio i da mu je nedovršeni brod za prijevoz rasutog tereta novogradnja 527, koji je za 1 kunu kupio na javnoj dražbi Uljanikove stečajne imovine “dosuđen”, te ga po pravomoćnosti rješenja pazinskog trgovačkog suda unosi u Upisnik brodova.
Prvi je to korak za daljnje aktivnosti za dovršetak te gradnje, a za koju će kao vlasnik 527-ice pregovarati s potencijalnim kupcem i od Vlade zatražiti potporu za dovršetak broda. Prema procjenama, trošak dovršetka gradnje je oko 45 milijuna eura.
Riječki škver paralelno još pokušava zatvoriti krug oko rješavanja starih dugovanja prema vjerovnicima, koji su prije dvije godine dali “daha” i pristali čekati na namirenje najvećeg dijela svojih potraživanja do početka rujna ove godine.
Uprava je proteklih tjedana komunicirala da je najveći dio prihvatio prijedlog koji predviđa djelomičan otpis i odgodu isplate kroz narednih pet godina, a jučer je izvijestila da još uvijek pregovara. U međuvremenu, račun tvrtke nije bio u blokadi.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu