U kategoriji Inovativna Hrvatska svoj projekt su prijavili i članovi tima Crolock; Tin Pavlović, Vice Peran i Mihovil Pavešković, koji zajedno studiraju na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu na smjeru Poslovna ekonomija. Za natječaj Hrvatska pamet Hrvatskoj saznali su preko kolegija Osnovne marketinga. “Imali smo obvezu napraviti projekt koji je bio sastavni dio konačne ocjene navedenog kolegija. Profesor Miroslav Mandić je automatski sve radove proslijedio na daljnji pregled stručnom žiriju koji nas je uvrstio u top 3 projekta u kategoriji Inovativna Hrvatska. Na početku smo bili iznenađeni jer premda smo bili svjesni da je naša ideja jako dobra, nismo očekivali ulazak u top 3 projekta naše kategorije”, kažu studenti.
Njihov projekt Crolock predstavlja tehnološku inovaciju u sustavima zaštite bicikala. “Ideja je spajanje moderne tehnologije i aplikacija sa sustavom zaštite bicikla. Putem mobilnog uređaja upravljali bismo sustavom, odnosno otključavanjem i zaključavanjem bicikla, praćenjem ruta, pregledom biciklističkih staza i ostalim pogodnostima, sve uz pomoć mobilne aplikacije. Ukoliko bi netko pokušao ukrasti bicikl, utoliko bi se samim pomakom od jednog metra aktivirao alarm kako na mobitelu, tako i na biciklu, a policija bi automatski zaprimila obavijest i podatke o krađi bicikla”, objašnjavaju studenti.
Na ideju su došli razmatranjem različitih problema u društvu od kojih se istaknuo upravo ovaj, točnije loša iskustva sa zaštitama bicikla, kako njih samih, tako i ljudi koje znaju. “Projekt smo postepeno razvijali cijeli drugi semestar prošle akademske godine, otprilike dva-tri mjeseca.
Naša je ideja za početak bila da primijenimo projekt na području grada Zagreba u kojem i statistički najviše ljudi aktivno koristi bicikl za vožnju gradom do posla, škola, fakulteta i slično. Prema podatcima kojima raspolažemo, na području grada Zagreba je oko 100.000 aktivnih korisnika bicikala i upravo tu vidimo najveći potencijal za uspjeh naše ideje. Nakon potencijalnog uspjeha na domaćem tržištu pokušali bismo se otisnuti na inozemna tržišta poput Danske i Nizozemske u kojima skoro polovina stanovništva glavnih gradova aktivno koristi bicikl kao prijevozno sredstvo”, objašnjavaju studenti.
Podržavaju, kažu, ovakve natječaje i smatraju da bi ih trebalo biti još više. “Uz pomoć njih dolazi do ‘brainstorminga’ različitih ideja koje itekako mogu obogatiti poduzetničku klimu u Hrvatskoj. Različitim nagradama i natječajima motivirali bi samo društvo, pogotovo mlade, potencijalne poduzetnike da se uključe i dobiju priliku svojim idejama riješiti željene probleme”, kažu studenti.
Premda im je obrazovanje trenutačno primarni cilj, ako netko pokaže interes za njihov proizvod, usavrši ga tehničkim znanjima i pomogne im uploviti u svijet poduzetništva, studenti kažu da postoji mogućnost da krenu u daljnju realizaciju projekta.
Što se tiče budućnosti, optimistični su, plan im je ostati u Hrvatskoj i pronaći posao koji odgovara omjeru uloženog novca za školovanje i samog vremena koje su žrtvovali za obrazovanje.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu