Survivori vole Konzum, milenijci Spar

Autor: Jolanda Rak Šajn/VL , 21. listopad 2016. u 08:31
Među više od 200 milijuna Konzumovih kupaca godišnje, njih 1,3 mil. korisnici su MultiPlusCarda/Goran Stanzl/PIXSELL

Top kriteriji za odabir trgovca su cijena, promocija, asortiman, kvaliteta, usluga, domaći ili uvozni proizvod….

Njegovatelji (kupci kojima su na prvom mjestu dom, obitelj i prijatelji) i "survivori" (također) imaju pojačan afinitet prema trgovačkim markama i domaćim brendovima i natprosječno kupuju u Konzumu, "hedonisti" inozemne brendove koje za njih obično kupuju drugi u Billi i Plodinama, "milenijci" trgovačke i inozemne marke u Lidlu, Kauflandu i Sparu…

Pokazuje to, uz ostalo, istraživanje GfK o sedam vrsta "shoppera" ili kupaca današnjice, koje je predstavljeno u sklopu 2. FMCG summita časopisa InStore u zagrebačkom Hypo centru. Iako se trgovci sve više orijentiraju na milenijce, koji čine 33% populacije, na tržištu robe široke potrošnje (FMCG) oni čine samo 17% potrošača, a stariji od 35 i 44%, rekao je Mladen Kožić iz GfK. Hedoniste prati i trend iskustva, koje je već za 46% globalne populacije važnije od posjedovanja, 43% ih želi vidjeti, taknuti proizvod prije kupnje, a 31% stalno traži nešto novo, što je najbolji orijentir za trgovce.  

Darko Karić, direktor sektora Poslovne analize Konzuma, kaže kako su svjetski trendovi u maloprodaji rast online trgovine, e-commerce, m-commerce i in-store digitalnih servisa, velika penetracije interneta i pametnih telefona, razvoja inovativnih sustava plaćanja… Globalna online prodaja u 2015. bila je 749,5 milijardi dolara, a do 2020. očekuje se rast na 1,493.6 milijardi. Najveća tržišta online prodaje su Kina, SAD i Japan, a od europskih V. Britanija, Njemačka i Francuska. Privatna marka je novi koncept kojim se s generičkih proizvoda prelazi na brendove krojene po potrebama kupaca, a i koncept trgovine se mijenja jer rast online trgovine pritišće konvencionalne načine trgovanja.

Stoga je na tržištu poput hrvatskog, gdje top 10 trgovaca čini 75% udjela, sve žešća borba za kupce putem inovativnih modela promocija, loyalty i nagradnih programa… Predvodnici promjena su milenijci, kao najbrojniji dio populacije (1980.-2000.), koji impulzivno kupuju, važno im je eko, bio, organsko… Današnji top kriteriji za odabir trgovca su cijena, promocija, asortiman, lokacija, kvaliteta proizvoda, usluga, domaći ili uvozni proizvod te program lojalnosti, što u Konzumu prepoznaje više od 200 milijuna kupaca godišnje, ističe se. Njih 1,3 milijuna korisnici su MultiPlusCard programa, za koje je Konzum nedavno u svim svojim trgovinama uveo niže cijene za čak 1000 premium domaćih i stranih proizvoda od kojih su neki sniženi i do 40 posto.

Komentirajte prvi

New Report

Close