Suradnja na nizinskoj pruzi u koordinaciji Kine i RH

Autor: Suzana Varošanec , 11. travanj 2019. u 22:00
Predsjednik Uprave HŽ infrastrukture Ivan Kršić/Tomislav Miletić/PIXSELL

Gradnja pruge po koncesijskom modelu je kinesko financiranje teško 1,8 mlrd. eura.

Predsjednik Uprave HŽ infrastrukture Ivan Kršić će sudjelovanje na 9. poslovnom forumu u Dubrovniku koji se danas održava na marginama summita 16+1 'okruniti' potpisivanjem memoranduma o suradnji na projektu nizinske pruge od Rijeke do Karlovca s kineskim konzorcijem CRBC, graditeljem Pelješkog mosta.

Za razliku od strateškog infrastrukturnog projekta kojeg izvode Kinezi, a EU sufinancira 85%, izgradnja nizinske pruge po koncesijskom modelu pretpostavlja kinesko financiranje i to blizu 1,8 milijardi eura, jer RH za to nema novac.

A kako bi projekt napredovao, u prvom koraku će dvije strane osnovati zajedničko koordinacijsko tijelo. Pelješki most – projekt vrijedan 2,08 milijardi kuna, dug 2,4 km i visok 55 metara, s 4 trake, ima rok izgradnje do 2021.

Prva faza završila je s jučerašnjim postavljanjem najvećeg pilota, što je obilježeno svečanim činom. Hrvatski premijer Andrej Plenković i kineski premijera Li Keqiang pri obilasku gradilišta simboličkim pritiskom gumba postavili su zadnji 128-metarski pilot, najduži na mostu.

Time je ovaj bilateralni posjet završen. Kineskog premijera čekaju bilateralni susreti s ostalim premijerima, a sve njih summit koji se smatra i trećim stupom suradnje s Kinom.

Sa sastanka Poslovnoga vijeća Kine i zemalja SIE Europe, potpredsjednik Kineskoga vijeća za promociju međunarodne trgovine Zhang Shenfeng poručio je i da na platformi vijeća "raspolažu s više od 300 mehanizama suradnje te više od 18 tisuća tvrtki". 

Komentirajte prvi

New Report

Close