Austrijska Supernova grupa dogovorila je s austrijskom HETA-om preuzimanje šoping centra Garden Mall u Zagrebu, "retail" parkove u Koprivnici i Sisku te onaj u Požegi, koji je zasad još u fazi projekta.
Premda je dogovor postignut, transakcija se tek treba zaključiti, neslužbeno doznaje Poslovni dnevnik. Kolika je cijena akvizicije nije objavljeno, no portfelj kredita koji se nije otplaćivao prema Hypou i zbog kojih je te šoping centre preuzela HETA, premašivali su 150 milijuna eura. Iz Supernove su u četvrtak priopćili da su objekti kupljeni u postupku javnog nadmetanja u kojem je njihova ponuda austrijskoj državnoj agenciji, koja upravlja nekadašnjim nekretninskim portfeljem loših Hypovih kredita, nadmašila one ostalih ponuđača.
Okrupnjavanje tržišta
"Supernova grupa istovremeno je postigla dogovor s korisnicima kredita vezanih uz navedene projekte te je početkom ove godine osigurala preuzimanje navedena četiri objekta u svoj portfelj. Ovim preuzimanjem je Supernova, u čijem su vlasništvu i postojeći objekti u Zagrebu-Buzin, Zadru, Šibeniku, Karlovcu, Sisku, Varaždinu i Slavonskom Brodu, postala vodeća tvrtka u Hrvatskoj po broju trgovačkih centara u vlasništvu", napominju iz te kompanije.
Poznavatelji nekretninskog tržišta taj potez ocjenjuju nastavkom konsolidacije koji traje već neko vrijeme u kojim veliki igrači okrupnjavaju svoje portfelje, čemu je nedavan primjer bila Sparova kupnja Bille. "To je prirodan proces za nekretninsko tržište i korak je u stabilizaciji velikih igrača budući da Supernova već u svom portfelju druge 'retail' parkove. To je dobro jer donosi novu likvidnost i dinamizira tržište", smatra Vedrana Likan iz Colliers Internationala.
Novi koncept najma
Nakon preuzimanja trgovačke centre čeka rebrending prema standardima postojećih Supernovinih centara u Hrvatskoj, a u pripremi je i novi koncept najma, doznajemo iz austrijske grupacije. Pri upravljanju novim objektima Supernova će nastaviti dugogodišnju suradnju s austrijskom m2 grupom na području centar menadžmenta, koje uključuje upravljanje nekretninama, 'facility' i marketing menadžment. Premda ne otkrivaju brojke o poslovanju u prošloj godini, iz Supernove ističu da je na svih sedam lokacija u Hrvatskoj zabilježen porast broja posjetitelja i rast prihoda. Paradoksalno, najmlađi zagrebački centar u Buzinu najslabije je referentan kad su u pitanju rezultati jer je Supernova na mikrotržište metropole ušla kad je ono bilo visoko zasićeno. Unatoč tom ograničenju, u 2016. godini zabilježio je dvoznamenkasti postotak rasta.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Pa dobro zar naši privrednici baš ništa ne znaju. Sve upropaste pa preuzmu stranci
Uključite se u raspravu