Poslovna 2022.
ZŠEM

Studentsko natjecanje “Open 4 Business” potaknulo poduzetnički duh, razvoj i realizaciju studentskih poslovnih projekata

Natjecanje je organizirano u okviru projekta „Stručne prakse – nove tehnologije – sigurnija budućnost“, financiranog iz Europskog socijalnog fonda.

PD VL native tim
09. prosinac 2021. u 22:00
Foto: ZŠEM

Zagrebačka škola ekonomije i managementa organizirala je studentsko natjecanje pod nazivom „Open 4 Business“ u kojem su studenti imali zadatak osmisliti vlastite start-up ideje.

Na natjecanje se prijavilo više od 100 studenata koji su u 27 timova svoje poslovne ideje predstavili stručnom povjerenstvu. Stručno povjerenstvo, koje su činili prodekanica izv. prof. dr. sc. Maja Martinović, prodekan dr. sc. Goran Oblaković i alumni ZŠEM-a Renato Ostojić, izabralo je najbolje studentske projekte te ih nagradilo vrijednim nagradama.

Natjecanje je organizirano u okviru projekta „Stručne prakse – nove tehnologije – sigurnija budućnost“, financiranog iz Europskog socijalnog fonda. Cilj natjecanja bio je povećanje konkurentnosti studenata na tržištu rada i sukladno tome brže zapošljivosti.

Kako olakšati studentima svakodnevicu punu izazova

Kroz osmosatnu vožnju od Dalmacije do Istre i veoma zanimljiv razgovor Ana Blagaj i Mara Helga Dugandžić razgovarale su o studentskim mukama.

Pitale su se kako studentima olakšati iskustvo studiranja. Odluka o studiranju za mnoge je povezana s odlaskom u novi, često nepoznati grad. Kako upoznati društvo u novom gradu? Kako pronaći cimera? Tko studentima pomaže oko težih predmeta na faksu? I tako se pojavila ideja za poslovni projekt pod nazivom “Kolego” – all in one studentsku aplikaciju koja olakšava studentima svakodnevicu punu izazova kao što su pronalazak društva, dobrog instruktora ili cimera.

“Priprema za natjecanje je za nas bio mini maraton poduzetništva. Razmišljale smo iz više perspektiva kako bi pokrile sva pitanja žirija. Svaki član našeg tima odlikuje se po svojim vrlinama bile to financije, IT, marketing ili management. Iskoristile smo snagu svakog člana kako bi projekt bio detaljno i točno odrađen iz svake perspektive.

Takva nam je suradnja pomogla pri time-managementu i efikasnosti. No, mi smo htjele više. Htjele smo stvoriti drugačiji doživljaj kod povjerenstva i ostalih prisutnih. I tako smo došle do ideje da napravimo kratki uvodni video koji prikazuje iskustvo izgubljenog studenta u novom mjestu i kako mu aplikacija “Kolego” može pomoći.

Natjecanje je bilo izuzetno zanimljivo iskustvo. Prvi put smo dobile profesionalni feedback o našoj ideji koja nam je dala motivaciju i potrebnu potvrdu da se potrudimo realizirati naš san. Apsolutno svi komentari su bili pozitivni. Svaki dio, za koji smo se potrudile i za koji smo se nadale da će obratiti pozornost – sve im se svidjelo. Vizualna prezentacija, ideja, financijski proračun pa čak i stil odijevanja. Jako smo htjele pobijediti, no nismo htjele brzati sa zaključcima.

Nakon par dana, izašli su rezultati. “Kolego” – prvo mjesto. Plakale smo od sreće. Odličan je osjećaj kada uložiš toliko truda u nešto i na kraju se to isplati.” – ispričale su nam Mara Helga Dugandžić, Vanesa Grbavac, Ana Blagaj, Mirna Tominac i Petra Tomić, studentice ZŠEM-a.

Platforma za umrežavanja studenata u akademskoj i poslovnoj zajednici

Komentirajući studentski život s mlađim kolegama, Margareta Školnik je u suradnji s Filipom Pintarićem, Mihaelom Cirkovićem i Leonardom Zogajem osmislila ideju za projekt kao odgovor na kombinaciju dva izazova koje studenti prolaze tijekom studija.

Prvi se tiče želje onih malo više angažiranih studenata da se tijekom studija bave znanstvenim i stručnim istraživanjima, a drugi se tiče studenata koji su u potrazi za poslovnim iskustvom u budućoj struci.

Oba izazova nemaju jednostavan odgovor, pa se rodila ideja o platformi umrežavanja studenata u akademskoj i poslovnoj zajednici. Studentima bi se dala prilika da se istaknu i predstave te steknu vrijedno iskustvo u znanstveno-stručnom radu kao i poslovanju.

Akademska i poslovna zajednica će tako dobiti širu bazu studentskog potencijala kao i mogućnost direktne međusobne suradnje. U studentskoj populaciji je uvijek bilo i bit će studentica i studenata motiviranih za “brže, više i jače”. Platforma bi im dala priliku da se jasno prezentiraju te u suradnji s visokim školstvom i poslodavcima ostvare svoj puni potencijal.

“Projekt smo prezentirali žiriju koji nam je dao izuzetno vrijedne komentare i sugestije, za što smo im zahvalni. Iskustvo sudjelovanja na ZŠEM Open 4 Business bilo je inspirirajuće i zabavno. Svi kolege koji su sudjelovali pokazali su upravo to što smo prezentirali – da studenti osnaženi znanjem i vještinama dobivenim na ZŠEM-u, mogu osmisliti vrlo zanimljive poslovne projekte ali i stručno opravdati realnost provedbe i isplativost svojih projekata.” – istaknula je Margareta Školnik, članica tima koji je osvojio drugo mjesto na natjecanju.

Kako napraviti dobar steak?

Blizanci Ivan i Dominik Đukić razvili su poslovni plan za Steak Academy, prvi strukturirani online tečaj o općem i praktičnom znanju steakova.

“Prije šest godina sam napravio svoj prvi steak kod kuće i doživio onaj „aha“ trenutak koji mi je promijenio život. Zanimalo me kako napraviti savršen steak i počeo sam istraživati, a kasnije usavršavati i eksperimentirati. Sve što sam naučio želio sam podijeliti s drugima te smo brat i ja osnovali vlastitu zajednicu kroz Facebook grupu „Steak tips & tricks“ gdje su prikupili 145.000 članova. Ideja nam je bila ne samo izgraditi zajednicu fanova steakova, nego izgraditi potencijalne kupce.” – ističe Ivan Đukić.

Svoju strast Ivan i Dominik odlučili su proširiti kroz “Steak Academy”, prvi tržišni strukturirani online tečaj o općem i praktičnom znanju o steakovima. Akademija će objediniti sva znanja potrebna za pravilnu pripremu steakova, od pravilnog uzgoja krava, do pripremanja steakova i pravilnog rezanja ispečenog mesa, ovisno o vrsti komada, debljini ili vrsti pečenja.

Na projektu su surađivali s kolegama Lukom Perićem, Anom Iličić i Teom Nemčić, a njihov projekt osvojio je treće mjesto na studentskom natjecanju.

Studijsko putovanje na H-FARM i stručne prakse

Najboljih 30 studenata nagrađeno je studijskim putovanjem na H-FARM u Italiju uz pratnju 10 članova projektnog tima, nastavnika i članova administracije, a drugih 30 studenata nagrađeno je plaćenim stručnim praksama u vodećim hrvatskim tvrtkama.

“H-Farm je bio šlag na kraju. Tu smo mogle iz prve ruke vidjeti okruženje u kojemu Start-upovi nastaju. Predavači su nam bili velika potpora u daljnjem razrađivanju plana. Upoznali su nas sa stručnim tehnikama i metodama te su nam dali feedback i daljnje smjernice.” – istaknula je Mara Helga Dugandžić.

Da je studijski posjet H-FARM bio zanimljiv i koristan smatra i Margareta Školnik koja ističe i sljedeće: “Dobili smo neprocjenjiv uvid u to kako se realiziraju poslovne ideje, od same prve prezentacije mogućim investitorima do današnjeg oblika postojećih kompanija rođenih iz uspješno realiziranih poslovnih ideja. H- Farm je zanimljiva priča s kojom se vjerojatno ne bismo tako dobro upoznali da nije bilo ZŠEM Open 4 Businessa.

Saznali smo dosta vrijednih informacija iz svijeta startupa, i to iz prve ruke, od samih sudionika startup projekata, a danas uspješnih poduzeća. Osim poticajnog druženja, iskusili smo i kako bi izgledao studentski život na pomalo izoliranom campusu.”

* Sadržaj omogućio ZŠEM

New Report

Close