Na Grafičkom fakultetu u Zagrebu ovih je dana užurbano i više nego inače. Studenti po bijeloj ploči lijepe zelene, narančaste i ružičaste papiriće i žustro s mentorom raspravljaju završne detalje kako bi Fortenova grupi ponudili najbolje poslovno rješenje za unapređenje online i fizičkog iskustva kupovine u maloprodajnom trgovačkom lancu Konzum, imajući u vidu raznolikost, ravnopravnost i uključivost u skladu s provedbom okolišnih, društvenih i upravljačkih kriterija poslovanja (ESG) na kojima Fortenova insistira od početka prošle godine.
Inkluzivan dizajn
Zeleni papirići, na koje su zapisali probleme koje su detektirali pri kupnji, a za koje nude poboljšanja, jedan po jedan uporno padaju s ploče, što je dobar znak, šale se.
Ne žele otkrivati detalje oko projekta, ali uzbuđenje ne mogu sakriti jer rok za predaju zadatka ističe za četiri dana, 18. ožujka, a prezentacije svojih rješenja održat će 3. travnja, kada će se i proglasiti pobjednik ovogodišnje Studentske kreativne radionice u okviru projekta Poslovnog dnevnika Hrvatska pamet Hrvatskoj.
Najbolji tim osvojit će 1500 eura, a konkurenti su im kolege s Poslovnog veleučilišta Zagreb i Sveučilišta Sjever.
“S projektom smo počeli još u studenom nakon što nam je bio predstavljen na prvoj kreativnoj radionici. Ondje smo dobili inspiraciju za svoje rješenje. Smatramo da je glavni problem kupaca s invaliditetom, ali i starijih kupaca snalaženje u trgovinama. Žiriju ćemo ponuditi hibridno rješenje koje će svima pomoći da se lakše snađu prilikom kupnje” rekla je Franciska Kocifaj, studentica multimedije na četvrtoj godini Grafičkog fakulteta.
Svatko u četveročlanom timu zna svoj dio posla. Pavica Jagnjić sa završne godine dizajna fokusirana je na istraživanje aplikacija za online trgovinu, Franciska za dizajn korisničkog iskustva i sakupljanje dobrih praksi vezanih uz pristupačnost korisniku, njihov kolega Luka Horvat na primjenu i procjenu isplativosti tehnologija koje predlažu uključiti u Konzumove poslovnice, a projektna menadžerica Lucija Madjanović za koordinaciju tima.
Nove funkcije i signalizacija
“Kontinuirano smo radili i definitivno smo se posvetili istražiti probleme koje pri kupovini imaju osobe s invaliditetom. Kupovinu im planiramo olakšati novim funkcijama koje smo dodali u aplikaciju kao i boljom signalizacijom poslovnica.
To će pomoći svima da se osjećaju uključeno”, kazala je pa dodala da je zadovoljna grupnim radom. “Svi su projektu pristupili vrlo entuzijastično, uključujući i članove ekipe koji zbog obveza više nisu s nama, a koji su dali velik doprinos odradi projekta što će se vidjeti i na završnoj prezentaciji”, istaknula je.
Profesor Filip Cvitić studente na projektu mentorirao je jednom tjedno. U njihove šanse za pobjedu, kaže, ne sumnja. “Sve što su dosad napravili i istražili potkrijepljeno je argumentima, a ostaje im doraditi još samo vizualni dio. Ne znam kakva će rješenja ponuditi drugi timovi, ali njihovo zaista ‘drži vodu'”, naglasio je.
Tim Grafičkog fakulteta u projekt je uložio zaista mnogo truda, naglasila je Lea Kufek Kupres, voditeljica održivog razvoja u Konzumu. “Jedva čekam vidjeti krajnja rješenja koje će nam ponuditi studenti i profesori.
Vidim da su puno promišljali, istražili više opcija s njihovim pozitivnim i negativnim stranama i da razumiju ulaganja i promjene koje bi takva rješenja zahtijevala. Studenti žele pomoći osobama s tjelesnim oštećenjima, u ovom slučaju, slabovidnim i slijepim osobama i za njih pronaći rješenje koje će im pomoći dok na umu imaju i financijsku isplativost”, kazala je Kufek Kupres.
Ocjenjivanje izuma
Prije svega, Fortenova grupa ocjenjivat će kvalitetu ponuđenog rješenja, to jest, kako studentski izum može riješiti probleme osoba s invaliditetom, ne samo slijepih i slabovidnih već i onih s drugim tjelesnim oštećenjima, osoba u kolicima i slično, rekla je Konzumova voditeljica održivosti.
“Nadalje, ocjenjivat ćemo i jednostavnost implementacije kao i mogućnost primjene ponuđenih rješenja na više lokacija. Također, zanima nas koliko su studenti proučili složenost Konzuma kao mreže, njegovih formata i različite kvadrature kao i zakonska ograničenja, na primjer zašto na nekim lokacijama ne možemo postaviti rampu za invalidska kolica. Cilj nam je zastupati glas osoba s tjelesnim oštećenjima kako bi kupovinu obavljali bez većih problema”, istaknula je Kufek Kupres.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu