Studenti osnovali prvi domaći Junior Enterprise tim za konzalting usluge

Autor: Marta Duić , 26. veljača 2015. u 22:00
Elizabeta Palić, Janko Brlečić, Matej Radić, Petar Butorac, Ivan Neumann i Luka Marunić/Jurica Galoić/PIXSELL

Ideja Junior Enterprisea je da se studenti uključuju u organizaciju, vode je samostalno, a time dobivaju iskustvo…

Petar Butorac, Luka Marunić, Elizabeta Palić, Ivan Neumann, Matej Radić i Janko Brlečić studenti su Zagrebačke škole ekonomije i managmenta (ZŠEM) i prvi Junior Enterprise tim u Hrvatskoj.

Ideju o studentskoj konzultantskoj tvrtki NEXT Junior Enterprise počeli su razrađivati tijekom ljeta, a početkom akademske godine krenula je i realizacija posla.Ovaj studentski tim ideju je preuzeo iz postojećeg europskog koncepta starog više od 40 godina. "Priča je krenula iz Francuske kad sam bio na razmjeni studenata i radio u sličnom timu. Kad sam vidio kako taj zanimljiv i dobar format funkcionira u Europi, došao sam na ideju da je i Hrvatskoj takav format itekako potreban i da smo mi novo potencijalno tržište studentskih konzalting usluga", pojasnio je ideju Petar Butorac, pokretač tvrtke.

Koncept Junior Enterprise premošćuje razliku između teorije i prakse. Kako tvrdi Butorac, studenti koji danas studiraju tijekom studija nemaju priliku naći se na pravim i stvarnim projektima i surađivati s ljudima iz realnog sektora. ZŠEM te suradnje potiče kroz sistem obveznih praksi, ali problem je što na drugim fakultetima koji također imaju znanja nema te suradnju s realnim sektorom. Butorac ističe kako takve situacije studente tjeraju da prilikom zapošljavanja kreću ispočetka i po prvi puta rade na nekim stvarima na kojima nažalost tijekom obrazovanja nisu imali prilike raditi.

"Ideja Junior Enterprisea je da se tijekom studija studenti uključuju u organizaciju, vode je samostalno, a time dobivaju menadžersko iskustvo, iskustvo vođenja tima, komunikacije, prezentacije i postavljanja mreže kontakata. Studenti rade na pravim projektima, rade poslove za koje tvrtke jednostavno nemaju vremena i putem tog praktičnog iskustva se samostalno kvalitetnije pripremaju za start u budućoj karijeri. Željeli smo pružiti našoj školi takav kanal za studente. Od ideje do realizacije nije proteklo puno, ključ je bio skupiti kvalitetne ljude i oformiti dobar tim", poručio je Butorac.

Podjela poslova
Kada su oformili tim, počeli su "pregovarati" s upravom fakulteta koja je od samog početka imala pozitivan stav i podupirala ideju. Nakon početnih organizacijskih poslova i osiguravanja održivosti ideje, krenuli su s prvim projektnim izazovima i napravili podjelu poslova. Podijelili su se tako da su studenti četvrte godine senior konzultanti koji vode cijelu priču i mentori su juniorima, a po završetku fakulteta njihovu poziciju preuzimaju dotadašnji juniori koji time postaju mentori novim generacijama studenata. Svaki senior ima svoje područje koje pokriva pa je tako Petar Butorac zadužen za operacije i strategiju, razvoj poslovanja i financije te je mentor Luki Maruniću, Ivan Neumann zadužen je za marketing te kontrolu provedbe projekata i radova te "uči" Janka Brlečića, a Matej Radić pokriva odjel ljudskih potencijala i prodaje te je mentor Elizabeti Palić.

"Iako naša senior i junior podjela zvuči pomalo hijerarhijski, mi smo je postavili prema pravilima. Kod nas svatko radi sve i prema potrebama posla", poručio je Ivan Neumann, senior konzultant. Na europskoj razini djeluje krovna organizacija, European Confederation of Junior Enterprises (JADE)koja nadzire nacionalne konfederacije, a djeluje u 15 zemalja. JADE niz godina radi na širenju koncepta u ostale europske zemlje te imaju specijalnu proceduru, zadatke i razine za primanje u članstvo. Kako tvrde studenti ZŠEM-a,  njihova asistencija im je puno značila, pomogli su im u procesu realizacije posla, a punopravno članstvo u JADE- u očekuju kad ispune sve ciljeve i razine poslovanja.

Nisu klasični startup
"Nismo klasični startup i nismo tvrtka koja pokušava izaći na tržište u klasičnom smislu. Ovo je projekt koji funkcionira na europskoj razini niz godina i djelujemo u sklopu fakulteta koji nam je glavna potpora i daje nam infrastrukturu. Cilj je da se na temelju teorijskog znanja koje fakultet nudi napravi nešto u praksi.Iako funkcioniramo u okviru poslovne škole posao vode isključivo studenti, a bit je učenje preko stvarnog rada", pojasnio je Janko Brlečić, junior konzultant. Kako tvrdi Luka Marunić, junior član tima, u današnje vrijeme studenti ekonomije najčešće na praksi kuhaju kave. "Kad dođeš na razgovor za posao i kažeš kuhao sam kave to ti apsolutno ništa neće značiti. S druge strne, kad radiš sa stvarnim projektima i stvarnim ljudima onda priča dobiva drugu dimenziju i kvalifikacije za budućnost su ti daleko veće", zaključio je Marunić.

Bitka s problemima
Velik problem predstavljali su im pravni poslovi, ugovori, dokumentacija te dobivanje prostora za rad. "Morali smo se izboriti samo za sebe, ali uspjeli smo. Da posao uspije bitna je motiviranost te da se suradnici i privatno upoznaju i druže jer ih to dodatno motivira za uspješnost. A mi smo baš to – jedna dobra ekipa", kaže Elizabeta Palić, junior konzultantica. Naravno, prisutan je bio i problem financiranja.

"Uprava fakulteta je htjela da budemo održivi i bez vanjskih financijera, što se nama činilo kao dobra ideja pa naplaćujemo usluge. Nažalost, to ponekad zna biti problem jer ljudi ne očekuju da studenti ispostave račun, po nekima bi mi sve trebali raditi pro bono. Neki projekti su vrijedni toga, ali ipak moramo naplatiti ono što smo radili jer time pokazujemo koliko je to zaista vrijedno. Naš cjenik usluge je poseban, a sav novac koji dobijemo ulaže se u nove vrijednosti, ideje i projekte", poručio je Neumann. Najveći projekt dosad bilo im je istraživanje za stranu farmaceutsku kompaniju u kojem su istražili cijelo hrvatsko tržište jer je klijent razmatrao ulazak na njega. Popunili su gotovo sve segmente, od veledistributera, dobavljača, cijena, interesa tržišta, a za klijente su uz primarno i sekundarno istraživanje uvrstili i naše zakone kako bi se znali prilagoditi.

Kako kažu, pohvale koje su tada dobili bile su najbolji motivator za daljnji rad. Spoznali su i vrijednost networkinga zbog čega se i uključuju u što više studentskih natjecanja. "Nikad ne znaš koga ćeš tako upoznati, u žiriju su uvijek važne i stručne osobe, a kontakti u poslovnom svijetu su sve", tvrdi Matej Radić, senior konzultant. Regionalno natjecanje Adria Student Innovation Contest u kojem su sudjelovali bilo je vezano uz osmišljavanje novog koncepta hotela. Unatoč konkurenciji od 31 tima, točnije 134 sudionika Next Junior Enterprise zauzeo je treće mjesto. "Hotelijerstvo nije naša domena, bilo je i kvalificiranijih timova od nas tako da nam je ovaj uspjeh u tako žestokoj međunarodnoj konkurenciji posebno bitan. Uz to ostvarili smo i kontakt za daljnje poslovne suradnje i dokazali da je važno sudjelovati", istaknuo je Neumann.

Poslovni dnevnik organizirao je projekt Hrvatska pamet Hrvatskoj gdje potiče ideje studenata i nagrađuje ih s fondom nagrada od 105 000 kuna! Više o projektu saznajte ovdje.

Komentari (4)
Pogledajte sve

Poznam ja ovog butorca ovdi, nekako mi se ne djeluje ki neki fin dečko, viđa sam ga da trga i suknje i košulje po vani, a upozna sam ga kad je ka dite kra sve i svašta u brodokomerca na omišlju. Možda se prominil, al čuja sam da su ga iz francuske proterali jer je kra po šoping centri neke jakne i opljačka neke babe u metroa. Nebi me čudilo da i ovdi samo gleda kako uzet sebi šoldi.

Bravo za inicijativu i proaktivnost!

Davati ce repeticije iz racunovodstva? Kome oni mogu pomoci i koliko taj klijent mora biti ocajan da uzme studente za savjetnike?

[emo_palacg]

New Report

Close