Struka iznajmljivačima poručuje: Ne snižavajte cijene 
turističkog smještaja, sada ne pomaže ni to niti bilo kakav marketing

Autor: Marija Crnjak , 09. ožujak 2020. u 22:01
Foto: Miranda Cikotić / Pixsell

Mapa hrvatskih smještajnih jedinica Booking.comu pokazuje da je većina apartmana u kolovozu još nepopunjena, čak i u najvećim turističkim odredištima.

Nakon što je postalo jasno da će situacija s koronavirusom srezati turistički promet u predsezoni na cijelom Mediteranu, pad rezervacija za ljetnu sezonu krenuo se odražavati na cjenovnu politiku iznajmljivača koji goste žele privući nižim cijenama i tako osigurati popunjenost. Takvi su potezi jako nepromišljeni i neće imati željeni učinak, upozoravaju sugovornici Poslovnog dnevnika, i dodaju da trenutno nikakav marketing ne može privući goste. Pričali smo s njima jučer, kada je i u Hrvatskoj ponovljena preporuka da se do daljnjega odgode svi okupljanja na kojima sudjeluje više od 1000 ljudi

Nada u last minute

“Prateći stanje rezervacija za ljeto, možemo reći da je zadnji puta ovako bilo za vrijeme Domovinskog rata, stanje rezervacija je nisko i nadamo se, ako se situacija promijeni nabolje, da će biti dosta last minute bukinga. Treba poručiti našim iznajmljivačima da unatoč tome ne snižavaju cijene zbog ove krize, jer trenutno financije ne predstavljaju motiv u odluci o putovanju, već putnika zanima jedino epidemiološka situacija i opasnost od zaraze tijekom putovanja”, pojašnjava Boris Žgomba, predsjednik uprave Uniline, koja ima jak segment incoming putovanja u privatnom smještaju.

Naime, za razliku od hotelskih kompanija koje imaju razvijene službe i alate za prodaju i cjenovnu politiku, poduzetnici u privatnom smještaju u ovom trenutku su dobrim dijelom prepušteni vlastitim znanjima i resursima koji su često nedostatni za ovakve izazove.

Žgomba poručuje da jednom kad se cijene snize, teško ih je vratiti na staro. To je pokazao primjer Turske, koja još nije uspjela vratiti cijene na razinu prije geopolitičke krize 2015. godine.

‘Poplava’ slobodnih mjesta

Mapa smještajnih jedinica na portalu Booking.com pokazuje da je većina apartmana u kolovozu još nepopunjena, čak i u najvećim turističkim odredištima kao što su Rovinj, Split, Zadar, Makarska. Kad se usporedi broj postojećih objekata s brojem slobodnih jedinica u kolovozu, ispada da je u nekim mjestima prazna gotovo polovica smještaja, iako su to tek paušalne procjene jer nisu svi apartmani na toj platformi.

Nadalje, iako se ne navode pojedinačna sniženja cijena, bolji apartman za dvoje moguće je u kolovozu naći i za tri do četiri tisuća kuna za sedam dana, što je u prijašnjim godinama bilo teško pronaći.

Hotelske rezervacije za špicu sezone u Hrvatskoj zasad su usporene, ali nisu u padu, doznajemo od hotelijera.

Konkurenti u minusu

Španjolske udruge hotelijera izvještavaju da su u nekim dijelovima zamlje hotelske rezervacije s 20-30 posto minusa u prvim danima ožujka, sada pale za skoro 40 posto u odnosu na lani.

Italija je još jače pogođena čak i prije uvođenja povijesne karantene, još krajem veljače za Italiju je otkazano rezervacija ukupne vrijednosti 200 milijuna eura, a procjene su da će Italija samo u prvom kvartalu izgubiti oko 7,4 milijarde eura turističkog prihoda. Zbog toga se na razini Vlada razmatraju mjere kompenzacije za turistički sektor.

Komentirajte prvi

New Report

Close