Kao i europski kolege i u Hrvatskoj poljoprivrednoj komori (HPK) zabrinuti su zbog strategija “Bioraznolikost” te “Od polja do stola” koje je u srijedu usvojila Europska komisija, a koje bi se trebale provoditi uz manji proračun za poljoprivredu.
“I u ostalim EU zemljama dijele naš stav, i koordinirali smo se na razini Copa Cogeca. Kriza nam je pokazala da je hrana i proizvodnja najvažnija, a osim ovih zahtjeve koji zabrinjavaju poljoprivrednike, za 15 posto je niži i proračun za poljoprivredu predviđen ZPP-om.
Rast cijena
U uvjetima koje propisuju strategije su veliki brojevi i veliki planovi, predviđeno je da 25 posto EU poljoprivrede bude u ekološkoj proizvodnji, 50 posto manja upotreba sredstava za zaštitu bilja te antibiotika i korištenje do 20 posto manje gnojiva.
Sve to stvara bojazan da će se smanjiti poljoprivredna proizvodnja u cijeloj EU što automatski znači i rast cijena. Treće zemlje se ni ne spominju i jasno je tko tu vuče konce, a tome u prilog govori i činjenica da se povjerenik za poljoprivredu nije ni pojavio na predstavljanju strategija”, govori Mladen Jakopović, predsjednik HPK.
Ističe kako se žestoko protive točkama koje su usmjerene na govedarstvo jer je najavljeno kako je crveno meso u kategoriji nezdravih namirnica koje treba oporezivati.
“Strategije su proizašle iz zahtjeva potrošača i potrebe za većom brigom o okolišu i bioraznolikosti, no ne može se tako naglo u to ući, bez prave pripreme i bez supporta. Poljoprivrednici nisu još ni svjesni što ih čeka. Kompletno stočarstvo je sektor koji se već dulje vrijeme u EU stavlja sa strane i bit će najpogođenije. Postavlja se pitanje jesmo li svi mi spremni postati vegani i želimo li to”, upozorava Jakopović.
Napominje kako problem leži i u tome što nadležno ministarstvo o aktualnoj problematici nema stav.
Nedostaju savjeti
“Uz to, Savjetodavna služba koja bi trebala biti podrška poljoprivrednicima na terenu se više bavi administrativnim poslovima. Mi ne komuniciramo dovoljno o tome, samo nam se serviraju odluke i onda se moramo snalaziti”, napominje Jakopović.
Navodi i kako su potrebna jasna tržišna usmjerenja i ciljevi. “Ako se to ne definira ekološki proizvodi i poljoprivrednici ulaze u novu bitku s trgovačkim lancima”, poručuje Jakopović.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu