Kako nijedan natječaj dosad nije prošao bez žalbi, tako su i kod natječaja za graditelja Pelješkog mosta, strateškog projekta od iznimne važnosti za RH, očekivane žalbe nakon što su Hrvatske ceste odabrale ponudu kineske tvrtke CRBC.
DKOM je već zaprimio Strabagovu žalbu u kojoj se osporavaju navodne dampinške cijene Kineza. Austrijance zastupa odvjetničko društvo Gajski, Grlić, Prka i Partneri, u kojem radi i Tamara Obradović Mazal, bivša državna tajnica za javnu nabavu u Ministarstvu gospodarstva i pregovaračica o tom poglavlju. Doznajemo da će Komisija taj predmet odmah uzeti u rad. "Ovaj žalbeni postupak je žurni postupak", poručuju iz DKOM-a dodajući da se radi "o složenom i opsežnom postupku javne nabave, a time i žalbenom postupku".
Ova je žalba zasad jedina, ali čini se da neće tako i ostati. Izvori bliski trećem ponuđaču talijansko-turskom konzorciju navode da se i on žali na isključenje iz nadmetanja zbog procjene kvalitete garancije koju je izdala Erste banka. Ako se ova žalba razmatra u širem kontekstu, izgleda da je 'okidač' eventualni uspjeh Strabaga, koji bi konvenirao jer bi bili u povoljnijem položaju zbog ponude po cijeni od 2,55 mlrd. kn, dok je Strabagova 2,62 mlrd. kn.
Kako bilo, ponuda kineske tvrtke s cijenom od 2,08 mlrd. kn, u atipičnoj Strabagovoj žalbi osporavana zbog navodnog dampinga – već dugo se nitko nije zato žalio, plijeni zbog pitanja regulacije neuobičajeno niske cijene i tvrdnje da to HC nije ispitao čime krši obvezu iz Zakona o javnoj nabavi i EU direktive. "Ne postoji obveza za javnog naručitelja da u slučaju izvanredno niske cijene traži pojašnjenje", izričit je profesor Pravnog fakulteta u Zagrebu Marko Turudić, autor komentara Zakona o javnoj nabavi.
Obveza postoji jedino ako naručitelj sam smatra kako je ponuda izuzetno niska, a tad prema pravilniku trebaju biti kumulativno ispunjena 3 uvjeta: da su zaprimljene najmanje 3 valjane ponude, da cijena ili trošak ponude su više od 20% niži od cijene ili troška drugorangirane valjane ponude, i da cijena ili trošak ponude su više od 50% niži od prosječne cijene ili troška preostalih valjanih ponuda. Odvjetnik Josip Marohnić pojašnjava kako stoga ne vidi povredu zakona.
"Fakultativno je na naručitelju da traži objašnjenje ponude ako ju je takvom uopće ocijenio, a ako se nije poslužio tom zakonskom mogućnošću, ne vidim povredu zakona", kaže Marohnić pozivajući na oprez u slučaju ako postoje još neki žalbeni razlozi, što je trenutno nepoznanica.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Ne znam gdje ste našli taj troškovnik i zašto bi izvođač radio idejni projekt. Da ne mislite na izvedbeni projekt? Izvedbeni projekt je i važan i neophodan, a za ovu veličinu građevine se cijena koju ste naveli ne doima previsokom. Znate li uopće koliko ima posla na tome? Kako sam spomenuo, mislim da se najveće muljanje može očekivati s muljem tj. temeljenjem. Možda ćemo jednom imati priliku usporediti stvarnu situaciju s ovim postom.
@osi3 zar misliš da Strabag ne radi istu stvar? Koliko ljudi koji su sudjelovali na izradi natječaja oni imaju u džepu? Jesi li vidio koliko su stavili u troškovnik za izradu idejnog projekta.. 53,11 mil HRK… koliko je to čovjek sati za čiken-šit posao? Taman da podmažu sve. I onda još imaju obraza tvrditi da su Kinezi dampirali cijenu.
Kad se oduzmu ove stavke koje su temelj žalbe razlika između Kineske ponude i Strabagove je mizerna. Znači da Kinezi nisu potonuli na čeliku s cijenom.
ako budu dugo utemeljivali probit će rokove.. tako da…
Uključite se u raspravu