Za preuzimanje '3. maja' postoji interes ozbiljnih ulagača. Hoće li se dogoditi takav značajan iskorak ovisi o mnogim faktorima, zadnja je informacija koja je stigla iz vrha Uljanik grupe nakon što je prije nešto više od tjedan dana u riječkoj javnosti otvoreno pitanje izdvajanja riječkog brodogradilišta iz ovog interesnog braka s Puljanima. Kako piše Novi list, pojašnjavajući koji su to 'mnogi faktori' koji su igri oko izdvajanja '3. maja', zanimljivo je što iz Uljanika navode kako se to prije svega odnosi na atmosferu koja se stvara te da li je ista prihvatljiva za ozbiljne ulagače, koju sukreiraju i politika i socijalni partneri.
Ono što je glavni šef Uljanika Gianni Rossanda tek uvijeno natuknuo na sjednici županijskog Gospodarsko-socijalnog vijeća u Rijeci, iz Pule sada jasno naznačuju da, što se njih tiče, moguće izdvajanje riječkog brodogradilišta neće ići kako to neki možda zamišljaju. A nije mali broj onih koji u Rijeci smatraju da bi da Puljani trebali prepustiti za isto onoliko koliko su ga i sami dobili od države – za 1 kunu. Štoviše, da bi se '3. maju' prethodno trebalo vratiti pola milijarde kuna duga na račun danih pozajmnica.
– Potencijalno izdvajanje Brodogradilišta »3. maj« iz Uljanik grupe može se sagledavati prema istim poslovnim uvjetima koji bi vrijedili za bilo koje društvo Grupe, a ne prema društveno-političkim. Jedina meritorna pitanja za takvu potencijalnu transakciju su interes vlasnika i potencijalnog kupaca, pri čemu su vrlo važna pitanja gradnji i cijena za vlasnički paket. Pitanje pozajmica spada u redovno poslovanje odnosno potraživanja Društva koje i potencijalni kupac i prodavatelj stavljaju u kontekst ukupne transakcije, kažu u Upravi Uljanika kada smo zatražili da nam odgovore pod kojim su uvjetima spremni prepustiti »3. maj« novom vlasniku.
Sada je jasnije što je Rossanda mislio kada je u Rijeci izgovorio da u Puli nemaju ništa protiv izdvajanja riječkog brodogradilišta, ali pod uvjetom da to bude dio jednog te istog paketa koje će garantirati opstojnost brodogradnje u Puli i Rijeci.
Zasad nema pouzdanijih informacija tko su ti ozbiljni ulagači koji, kako tvrde u Uljaniku, pokazuju interes za »3. maj«. S druge strane, ne bi bilo toliko nelogično da je među njima možda i talijanski Fincantieri, za kojeg već u kraljevičkom brodogradilištu izrađuju sekcije za kruzere.
Interesni brak podrazumijevat će i interesni razvod ako do njega dođe, moglo bi se pojednostaviti. Pritom ćemo iznijeti neke činjenice, kao što je program restrukturiranja pulskog brodogradilišta, koji je još u izradi. Prema onom što je dosad obznanjeno, taj plan počiva na proizvodnom optimumu od 3,5 do 4 složenih novogradnji koji bi se trebali graditi u oba brodogradilišta. No, što ako »3. maj« s novim vlasnikom krene svojim putem?
Više o temi pročitajte ovdje.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu