Onima koji su s bankom dogovorili 6-mjesečni moratorij na otplatu kredita on bi trebao isteći na jesen, kada se očekuje i izraženiji val otpuštanja i smanjenja plaća, s obzirom na istek Vladinih mjera potpore i završetak kakve-takve turističke sezone. Kakva se politika banaka može očekivati prema klijentima koji ostanu bez posla ili dijela prihoda?
Sve banke koje su bile spremne odgovoriti na to pitanje ističu za Jutarnji list da pomno prate razvoj događaja i da će u skladu s time i reagirati. Njihov pristup, čini se, bit će individualan i posebno će se razmatrati situacija svakog klijenta, ali pojedine banke već idu korak dalje. Tako najveća, Zagrebačka banka, najavljuje mogućnost produljenja moratorija na dodatnih šest mjeseci, što znači da će njeni klijenti moći koristiti odgodu plaćanja kredita od ukupno godinu dana. U toj banci ističu da su odmah nakon izbijanja pandemije za sve klijente, potrošače i poslovne subjekte koji su njome pogođeni pripremili sveobuhvatni paket mjera. Zbog njenog daljnjeg utjecaja na gospodarstvo, klijentima koji imaju ili očekuju da će imati poteškoća s otplatom kreditnih ili limitnih proizvoda zbog gubitka ili smanjenja primanja, nudi različite mjere za olakšanje otplate poput moratorija, odgode roka otplate, refinanciranja ili restrukturiranja obveza.
Hoće li produljenje moratorija na godinu dana jasno i otvoreno ponuditi i druge banke, ostaje vidjeti, ali je vrlo vjerojatno da s pogođenim klijentima nastojati naći svima prihvatljivo rješenje.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu