Što donosi europski standard kvalitete u turističkoj industriji

Autor: Marko Biočina , 23. travanj 2015. u 21:59
Kako definirati kvalitetu u turizmu?

Turističkim radnicima stalna edukacija, a turistima točne informacije i zadovoljstvo.

Certificiranje i unifikacija kvalitete nije nikakva novost u brojnim gospodarskim sektorima, uslugama ili proizvodima.

A kako je turizam jedna od strateški važnih gospodarskih grana Europske unije bilo je samo pitanje vremena kad će se pojaviti inicijative za ujednačavanje kvalitete koju pruža europska turistička industrija. A upravo takvu inicijativu početkom prošle godine u europsku zakonodavnu proceduru pustila je Europska komisija predlažući uvođenje europskih principa kvalitete u turizmu. Radi se o popisu vrlo općenitih i poprilično široko primjenjenih praksi koje bi obuhvaćao svojevrsni europski standard kvalitete.

Dakako, radi se o standardu čija primjena nije na nijedan način mandatorna, već se implementaciju namjerava postići kroz poticajne mjere, kao što su zajedničke subvencionirane oglašivačke kampanje i slične mogućnosti. Ipak, poznavajući evolucijski put europskih regulativnih okvira, lako je moguće da bi ovaj okvir u budućnosti mogao prerasti i u neku znatno obvezniju formu. Europski standard kvalitete temelji se na nekoliko osnovnih načela. Prvi je edukacija, pa se tako od turističkih organizacija očekuje da provode kontinuiranu edukaciju svojih djelatnika, vode kvalitetne registre tih edukacija, te na kraju u svoju organizaciju uvedu i poziciju 'koordinatora kvalitete', osobe zadužene za praćenje provedbe tih programa.

Drugo načelo je osiguranje zadovoljstva kvalitete potrošača, gdje se od turističkih organizacija zahtijeva uvođenje jasnih mehanizama zaprimanja i procesiranja pritužbi korisnika, te mjerenja njihovog zadovoljstva. Treće načelo obvezuje aktere u turističkom sektoru da korisnicima omoguće pristup svim relevalntnim lokalnim informacijama i to najmanje na jednom stranom jeziku. 

Komentirajte prvi

New Report

Close