Što Big Mac otkriva o hrvatskoj ekonomiji

Autor: Poslovni.hr , 10. siječanj 2016. u 11:19
Foto: Press

Riječ je o listi koja govori koliko dolara, prema srednjem tečaju u svakoj pojedinoj zemlji, je potrebno izdvojiti kako bi se u lokalnom McDonaldsu mogao kupiti jedan Big Mac.

Već po tradiciji, britanski Economist izdao je početkom godine najnoviji Big Mac indeks, listu koštanja popularnog McDonaldsovog sendviča prema kojemu je moguće procjeniti stanje gospodarstva i vrijednost valute pojedine zemlje.

Kako piše Večernji list, riječ je o listi koja govori koliko dolara, prema srednjem tečaju u svakoj pojedinoj zemlji, je potrebno izdvojiti kako bi se u lokalnom McDonaldsu mogao kupiti jedan Big Mac, što pokazuje trenutnu podcjenjenost ili precjenjenost lokalne valute, kao i razinu cijena koje u toj zemlji važe.

Prema novom Big Mac indeksu, za putovanje i boravak trenutno su strancima najjeftinije zemlje Venezuela, Rusija, Ukrajina, Južna Afrika i Indija. Prema Big Mack indeksu, za jedan američki dolar moguće je tamo dobiti najviše vrijednosti, a procjenje se kako je, na primjer, ruska rublja podcjenjena u odnosu na američku valutu za oko 69 posto.

S druge strane, Big Mac indeks pokazuje i koje su zemlje znatno skuplje od ostalih. Na vrhu ove liste nalazi se Švicarska, slijede je Švedska i Norveška. Tako Big Mac indeks pokazuje da je švicarski franak precjenjen u odnosu na dolar, a vjerojatno i u odnosu na ostale valute, za oko 50 posto. Big Mac u Hrvatskoj košta 2,55 dolara (18 kuna) i gotovo je dvostruko jeftiniji nego u Americi. 

Komentirajte prvi

New Report

Close